تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت


دسته بندی سایت

محبوب ترین ها

پر فروش ترین های فورکیا


پر بازدید ترین های فورکیا

برچسب های مهم

آمار بازدید سایت

پیوند ها

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 30
  • بازدید دیروز : 87
  • بازدید کل : 406119

عزم جزم- بخش نخست


اگر شما شبیه من باشید و یک فریلنسر، احتمالاً شما: فقط به خاطر آنکه در حال حاضر حس و حال انجام کار را ندارید، تکالیف و پروژه های خود را معوق می گذارید. البته این حس و حال دلایلی هم دارد: شاید پروژه شما را ترسانده! شاید نمی دانید از کجا یا چه طور شروع کنید! شاید هم یک اینرسی سکون شما را از آغاز کردن باز می دارد (من مطمئنم که شما دستِ کم یکی یا همه ی این حس ها را تجربه کرده اید)

راه حلی که همیشه جواب داده: کار را به قدم های کوچک تقسیم کنید و همه آن ها را با عزم جزم انجام دهید!

مطمئناً با خود می گویید: «این که واضح است» اما خیلی از مردم همین روش واضح را هم به کار نمی بندند. معمولاً فقط به روزمرگی و یک کار روزانه می چسبند و انجام پروژه را به تعویق میندازند. فکر می کنم حالا احساس می کنید درباره خود شما صحبت می کنم، اگر پاسختان مثبت است، پس این ۱۰ راهنمایی مفید را (که امروز به نیمی زا آن می پردازیم) امتحان کنید:

۱- تقسیم بندی کار به وظایف کوچک

پروژه ای باید تحویل دهید!؟ فقط هر کار فیزیکی و عملی را در «لیست کارها» قرار دهید و از وارد کردن هر چیز و عناوین کلی پرهیز کنید. اگر هنوز هم از هیبت پروژه می ترسید، آن را باز هم خردتر و خردتر کنید. مثلاً اگر قرار است مقاله ای بنویسید، به جای نوشتن کل مقاله، اوّل مقدمه را، یا خلاصه و رئوس مطلب را بنویسید. یا به جای ترسیم کل یک طرح گرافیکی که باید تحویل کارفرما بدهید، فقط پیش طرح را بکشید، طوفان مغزی به راه بیندازید یا اینترنت را جستو کنید (البته زیاد در اینترنت اتلاف وقت نکنید!)

۲- کوچک و کوچک تر

اگر هم چنان پروژه به نظرتان بزرگ می رسد، فقط ۱۰ دقیقه با عزم جزم به آن بپردازید! نیازی نیست که آن را به اتمام برسانید، فقط ۱۰ دقیقه با سرعت انفجاری وقت خود را صرف آن کنید. بعد از ۱۰ دقیقه می توانید کار خود را متوقف کنید یا اگر دوست دارید، با همان عزم جزم به کار خود ادامه دهید. همین چند دقیقه شروع و پرداختن به کار خیلی بهتر از موکول کردن آن به آینده است!

۳- یک زمان سنج!

خیلی خوب! حالا که می خواهید در ۱۰ دقیقه کار را سریع و با همّت بلند انجام دهید، پس یک زمان سنج هم بگذارید و بعد شروع کنید! وقتی زمان سنج ایستاد، شما هم دست از کار بکشید. وقتی می خواهید با عجله کار کنید، زمان سنج ها بهترین ابزار شما هستند

۴- حواستان را جمع کنید

تلفن همراهتان را خاموش کنید! میز کارتان را مرتب کنید! از یاهو مسنجر خارج شوید! اگر می خواهید کارتان را با عزم جزم انجام بدهید، پس دیگر نمی توانید به خود اجازه دهید هر ۱۰ ثانیه حواستان پرت شود. وقتی با عزم جزم کار می کنید: یا تمام فکر و ذهن خود را به کار بدهید، یا دیگر با این حال و با این اوضاع کار نکنید!

۵- تمرکز کنید: کار! کار! کار! و فقط کار!

شما دارید با عزم جزم کار می کنید، هر آنچه مزاحمتان شده را از بین برده اید… اما هم چنان وسط کار به سرتان می زند که یک سری هم به ایمیل هایتان بزنید!؟ در برابر این حس، مقاومت کنید! یک بار دیگر به کار برگردید! حالا روی کار متمرکز شوید! تمرکز خوب است که کارها را به انجام می رساند

ادامه دارد…

برای خودتان کار کنید: جوانب مثبت و منفی


شما یک فرد خلاق هستید و می خواهید کارهای جدیدی برای کسب و کار خود که ممکن است ساخت یک وب سایت، طراحی کارت های تبلیغاتی، و یا هر چیز دیگر باشد، انجام دهید. البته که شما می توانید این کار را خودتان انجام دهید. اما چگونه؟

بنا به دلایلی، زمانی که می خواهیم برای خودمان کار انجام دهیم، مسائلی پیش می آید. برخی از ما احساس می کنیم که بهتر است اجازه انجام کار را به شخص دیگری بدهیم.

قبل از اینکه پروژه را شروع کنید، از خود چند پرسش کلیدی بپرسید: چه میزان خلاقیت دارید؟ چقدر زمان دارید؟ مجموعه مهارت های شما چیست؟ این ممکن است به شما کمک کند تا تصمیم بگیرید خودتان به جلو قدم بردارید، و یا شخص دیگری را استخدام کنید تا به شما کمک کند.

اگر کار را خودتان انجام دهید

آیا شما یک کاربر جدید هستید؟
اگر شما در شروع کار هستند، انجام کار برای خودتان مقرون به صرفه ترین گزینه خواهد بود. به علاوه، شما بدون داشتن ابزار مناسب مانند یک وب سایت به خوبی نمی توانید خود را به دیگران معرفی کنید و برای خود مشتری فراهم کنید. پس شروع به طراحی کنید، به پیش بروید و اولین مشتری خود باشید!

کسب و کار آهسته پیش می رود
اگر فردی را که استخدام کرده اید آهسته کار می کند، بهتر است کار را خودتان انجام دهید و خود را مشغول کنید. شما زمان کافی دارید تا بدون حواس پرتی بر کار تمرکز داشته باشید. شما به راحتی می توانید از خود خوشنود باشید. اگر پروژه ای دارید و بر روی آن کار می کنید، با ضرب العجل ها و اهدافی که برای خود دارید می توانید کارهای خلاقانه بر روی آن انجام دهید.

چیزهای جدید یاد بگیرید
کار بر روی پروژه شخصی به شما این فرصت را می دهد که شروع به یادگیری برنامه های جدید کنید، و یا بر روی برنامه های قبلی بهتر کار کنید. با تمرین می توانید کارها را کامل کنید و بدانید همیشه جایی برای بهبود وجود دارد.
اگر شخص دیگری بر روی پروژه شما کار کند ممکن است دیگر سعی نکنید چیزهای جدید را امتحان کنید. هم اکنون زمان مناسبی برای آزمایش تکنیک های جدیدی است که قبلا امتحان نکرده بودید.

راهکارهای شخصی
شما می توانید سبک کاری خود را به افرادی که برای شما کار می کنند بگویید، اما ممکن است در آخر آنچه منظور شما است به دست نیاید. اگر شما توانایی به تصویر کشیدن سبک خود را دارید، برای شما ممکن است بهتر باشد که کار را خودتان انجام دهید.

اضافه نمودن نمونه کارها
تصور کنید می توانید از پروژه شخصی خود به عنوان تبلیغ یکی از کارهایی که می توانید انجام دهید مورد استفاده قرار گیرد. برای برخی افراد، اولین بار که کار شما می بینند زمانی خواهد بود که آن را بر روی وب سایت شما ببینند. پس سعی کنید از مهارت های خود به نفع خود استفاده کنید.

اگر فردی را برای انجام کار استخدام کنید

شما بیش از حد سرتان شلوغ است
به شخص دیگری اجازه دهید که مسئولیت رسیدگی به کارها را به جای شما به عهده گیرد. به آنها اجازه دهید تا مسئولیت رسیدگی به پروژه های کوچکتر مانند طراحی کارت های تبلیغاتی را به عهده گیرند. این باعث می شود تا شما بر روی پروژه های بزرگتر و سودآورتر دیگر کار کنید و بر روی آنها زمان بیشتری صرف کنید.
هنگامی که شما برای اولین بار کاری را آغاز می کنید، همه کار را خودتان طراحی کرده اید. حال به موفقیت رسیدید، کسب و کار خود را ساختید، و آماده هستید تا نام تجاری خود را معرفی کنید.
این کار بزرگی است که باید با احتیاط و استراتژیک با آن برخورد کنید. اگر خودتان به تنهایی آن را به عهده گیرید، ممکن است ماه ها یا حتی یک سال طول بکشد تا کار به جایی که می خواهید برسد. اگر زمان محدود است و شما مشغول کار هستید، بهتر است از شخص دیگری بخواهید تا مسئولیت رسیدگی به کارهای شما را به عهده گیرد.

یافتن یک متخصص
در برخی مواقع ما کارهایی را برای مشتریان انجام می دهیم که خارج از تخصص ما است. اگر شما نمی دانید که چگونه یک ویدیو تبلیغاتی بسازید، هیچ مشکلی نیست. لازم نیست که در همه زمینه ها متخصص باشید.
اگر می خواهید یک فیلم تبلیغاتی در مورد کار خود بسازید، فرد مناسبی را استخدام کنید تا این کار را برای شما انجام دهد. این کار استرس زیادی را در دراز مدت برای شما صرفه جویی می کند و مطمئن باشید که محصول بهتری با کیفیت عالی نسبت به زمانی که کار را خودتان بدون هیچ تخصصی انجام می دهید، بدست می آورید.

نظر افراد
اگر شما هیچگاه نظر کسی را نپرسید، هرگز رشد و تغییر نخواهید کرد. آیا احساس می کنید همه کارهایتان به یک شکل شروع می شوند؟ گاهی سخت است که یک گام به عقب بردارید و تصویر را بزرگتر ببینید – به ویژه هنگامی که کار برای خودتان باشد.
با کسانی که به شما اعتماد دارند بنشینید و از آنها بخواهید نظرات صادقانه خود را در مورد ایده های که برای پروژه خود دارید، بیان کنند. دانستن نظر اشخاص دیگر در مورد کار شما، می تواند به شما اجازه دهد که در مسیر صحیحی حرکت کنید.

ترجمه متون برای افراد خانه دار (فریلنسینگ)


کار در خانه به دلیل مزایای مختلف آن مانند ساعات کاری دلخواه، کار از راه دور و غیره به یکی از محبوب ترین شغل ها تبدیل شده است. افزایش قیمت بنزین، نیاز به جلوگیری از رفت و آمد به محل کار را به صورت روزانه بیشتر کرده است. امروزه انجام کار ترجمه در خانه (فریلنسینگ) به یکی از بی عیب و نقص ترین شغل ها تبدیل شده است. این کار به خصوص برای مادرانی که به مراقبت از بچه ها می پردازند، بسیار مناسب است. در واقع ترجمه آنلاین در سایت پونیشا برای این منظور در نظر گرفته شده است و به افراد کمک می کند تا به انجام کارهای ترجمه در خانه بپردازند.

به غیر از راحتی کار کردن در خانه، کارهای ترجمه به طور کلی سودآور است. بر اساس تحقیقی که توسط انجمن مترجمین آمریکایی (ATA) صورت گرفته است، درآمد متوسط یک مترجم آزاد (فریلنسر) به صورت تمام وقت، بیش از ۱٫۵ میلیون تومان در ماه است. در واقع، بسته به تجربه و ظرفیت افراد، می توان در کمتر از ۱۵ روز در ماه بیش از ۲ میلیون تومان از راه ترجمه درآمد کسب کرد. کارهای ترجمه می تواند شامل ترجمه متون بازرگانی، ترجمه متون فنی، ترجمه متون پزشکی و غیره باشد که بستگی به دامنه دانش و تجربه مترجمان دارد.

بسیاری از مادران خانه داری که مسئولیت تربیت یک خانواده را دارا می باشند، اقدام به پیدا کردن کارهای پاره وقت می کنند و کارهای ترجمه نیاز آنها را کاملا برآورده می کند. اخیرا در یک مطالعه در ایالات متحده، ۶۰ درصد از تمام مادران شاغل شغل پاره وقت را به تمام وقت ارجحیت می دهند و این رقم نسبت به مطالعه قبلی در ۱۰ سال گذشته افزایش یافته است. کار پاره وقت در منزل کاملا تعادل یک زندگی را حفظ می کند و این چیزی است که بسیاری از مدیران شرکت ها در آرزوی آن هستند.

با این حال مادران خانه داری که قصد انجام کارهای ترجمه در منزل را دارند، باید به هر دو زبان مبدا و زبان مقصد مسلط باشند و باید بتوانند حداقل ۱۰ تا ۱۵ صفحه را در روز به منظور کسب درآمد مناسب و معقول، ترجمه کنند. مبتدی ها ممکن است با نرخ پایین تری یعنی ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان به ازای هر یک صفحه راضی شوند، در حالی که مترجمان با تجربه می توانند انتظار به دست آوردن دو برابر یا حتی سه برابر این مقدار را داشته باشند. افرادی که مایل به انجام کار ترجمه در منزل می باشند، می توانند با ثبت نام در سایت پونیشا و انتخاب مهارت های خود، تمامی پروژه های مربوط به ترجمه را که در سایت ثبت می شود از طریق ایمیل خود دریافت کنند.

خلاصه مطلب اینکه در نظر گرفتن کار ترجمه به عنوان یک حرفه، گزینه ای بسیار عالی برای مادران خانه دار و همچنین سایر افراد است. این افراد در حالی که از وقت آزادی که برای مراقبت از خانواده و عزیزانشان دارند لذت می برند، می توانند انتظار درآمد مناسب و معقولی را در پایان ماه داشته باشند.

آیا شما به عنوان یک مترجم، کارهای کوچک را قبول می کنید؟


من هر روز با مشتریان آشنایی روبرو می شوم که از من می خواهند تا چند خط یا چند جمله را برای آنها ترجمه کنم. سوال اینجاست که آیا این کارها را بدون داشتن امیدی برای کسب درآمد قبول کنیم، و یا به چنین درخواست هایی جواب رد بدهیم.

در اصل، ما معمولا این کارها را قبول می کنیم و آنها را حتی به صورت رایگان تحویل می دهیم. پیش خود فکر می کنیم این کار زمان زیادی را به خود اختصاص نمی دهد. با افزایش تقاضاها و مشتریان متنوع، باید تصمیم بگیرید که به چنین کارهای کوچکی که در آینده هیچ سودی برای شما نخواهد داشت جواب رد بدهید. یکی از دلایل این کار این است که زمانی که کاری را به صورت رایگان انجام می دهید، این گونه مشتریان آزار دهنده می شوند، خدمات بیشتری از شما می خواهند، سوالات بیشتری از شما می پرسند، و توقعات بیشتری از شما خواهند داشت.
دلیل دیگر آن است که این مشتریان که با شما آشنایی دارند، کار شما را دوستانه در نظر می گیرند و حتی به خود زحمت نمی دهند که از شما هزینه ای که می بایست پرداخت کنند را بپرسند. شما حتی اگر یک ترجمه ۱۰۰ کلمه ای را از یک ناشناس قبول کنید، مطمئنا به راحتی می توانید از آنها درخواست پول نمایید و آنها نیز به راحتی آن را پرداخت می نمایند، اما در مورد آشنایان اینگونه نیست.

تصمیم بگیرید که از امروز حتی برای کارهای کوچک مبلغی دریافت کنید. شما می توانید با شمردن تعداد کلمات به کار رفته در متن، بر روی آن قیمت گذاری کنید. به عنوان مثال بسته به نوع متن (تخصصی یا عمومی) به ازای هر ۵۰۰ کلمه میتوانید ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان هزینه درخواست کنید.

آیا یک ترجمه با فونت زیبا سریعتر پیش می رود؟


درست مانند هر کاربر کامپیوتر دیگر، من به برخی از فونت ها علاقه خاصی دارم. به نظر من برخی از فونت ها ” نرمال” هستند و چندتایی از آنها را اصلا دوست ندارم. آیا ارتباطی بین فونت انتخاب شده و سرعت روند ترجمه وجود دارد؟

 

این یک مسئله بسیار فردی است و بسیاری از شما ممکن است این مطلب را مزخرف در نظر بگیرید. به هر حال، من احساس می کنم زمانی که با فونت مورد علاقه ام کار می کنم، کار ترجمه را سریعتر انجام می دهم. به عنوان مثال اگر متنی که آن را ترجمه می کنم با فونت Tahoma نوشته شده باشد، سرعت من بسیار بالاتر از زمانی خواهد بود که همان متن با فونت Arial نوشته شده باشد.

 

آیا این تنها یک احساس است که یک فونت خوب باعث می شود من کارها را سریعتر و در آرامش بیشتری انجام دهم یا یک واقعیت است؟ اگر یک واقعیت است، برای شما راه حل خوبی سراغ دارم. شما می توانید متن مورد نظر را کپی کنید، آن را در Word ذخیره کنید، و سپس فونت آن را تغییر دهید. من با استفاده از فونت های مورد علاقه ام، توانسته ام بهره وری خود را افزایش دهم. قطعا توجه داشته باشید که کارهای مهم متعددی هستند که می توانند بر بهره وری یک مترجم تاثیر گذارند.

 

صرف نظر از فونتی که ترجیح می دهید، آیا احساس نمی کنید اگر متنی با فونت خوانا و زیبا نوشته شده باشد، سرعت شما را در ترجمه بالاتر می برد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نگاهی بر کار در خانه (فریلنسینگ)


در تالار گفتمان وب سایت ها و وبلاگ ها به راحتی می توانید پست هایی را ببینید که به توصیف مزایای کار در خانه (فریلنسینگ) پرداخته اند. این پست ها اغلب اطلاعات مفیدی ارائه می دهند. با این حال گاهی اوقات این پست ها مبتدیان را گمراه ساخته است. اگر کار در خانه بسیار بهتر از رفتن به سرکار است، پس چرا هنوز هم کارکنانی وجود دارند که به محل کار خود می روند و حقوق و دستمزد خود را از شرکت دریافت می کنند؟ اجازه دهید نگاهی دقیق تر به این وضعیت داشته باشیم.

در واقع، در نگاه اول چه چیزی می تواند بهتر از داشتن ساعات کاری دلخواه در منزل، احساس راحتی، و کسب درآمد از راه دور مطلوب باشد؟ به چنین کارهایی “فریلنسینگ” گفته می شود.

زمانی که یک فریلنسر سرش شلوغ است، معمولا تحت استرس کار می کند. کار او می بایست تا موعد مقرر به پایان برسد و تنها می تواند به خودش تکیه کند. در نتیجه، خسته می شود و منتظر است تا کار هرچه سریعتر تمام شود.

وقتی سرش خلوت می شود، چند روز کامل استراحت می کند و از آن لذت می برد. اما پس از آن احساس ناراحتی می کند: پروژه بعدی چه زمانی به دستش می رسد؟ آیا اصلا پروژه ای وجود دارد؟ در حالی که استراحت می کند، آیا ممکن است شخص دیگری مشتری او را از او بگیرد؟

در نهایت لذت بردن از زندگی خود به یک مشکل مزمن تبدیل می شود. پس بیایید نگاهی به معایب کار در خانه بیندازیم :

• یک فریلنسر نمی داند چه زمانی ممکن است پروژه ای به دستش برسد
• یک فریلنسر امکان دارد مزد خود را دریافت نکند یا تا حد زیادی به تاخیر بیفتد. در حالی که اقدامات قانونی بیفایده و خیلی گران قیمت هستند، هیچ کس درخواست رسیدگی به شکایت نمی کند.
• مسئولیت دریافت مزد بر عهده فریلنسر است و هیچ کس این کار را برای او انجام نمی دهد.
• یک فریلنسر باید خودش مالیات را پرداخت کند و خود را بیمه کند.
• یک فریلنسر می بایست مراقب زمانی که بازنشسته می شود باشد. هیچ کس به او حق بازنشستگی پرداخت نمی کند.

با این حال، زمان در حال تغییر است و ما نیز با آن در حال تغییر هستیم. مفهوم ” ایمنی در کار ” به یک توهم تبدیل شده است. طول عمر شرکتها کاهش یافته است. مترجمان و تعداد زیادی از متخصصان با عنوان کارکنان قراردادی استخدام می شوند، یعنی از قبل می دانند که در ظرف چند ماه، یک سال یا کمی بیشتر (بسته به پروژه استخدامی آنها) مجبور به ترک کار می شوند. این نشان می دهد که ماهیت کار در خانه و نگرش نسبت به آن باید تغییر کند.

امروزه اکثر کارفرمایان به دلیل هزینه های بالای خرید کامپیوتر و سرویس های آن، خرید یا اجاره دفتر کار، و پرداخت بیمه به کارمندان، اقدام به استخدام فریلنسرها به طور مستقیم و یا از طریق سایت ها می کنند.

علاوه بر این، هر کسی نمی تواند یک فریلنسر باشد: برخی از افراد نمی توانند در خانه کار کنند و یا حتی عده ای دوست دارند به صورت تیمی کار کنند. با این حال، من معتقدم که در آینده نزدیک ما شاهد افزایش تعداد فریلنسرها خواهیم بود.

ترجمه در خانه – از کجا شروع کنیم؟


دانش زبان های خارجی یکی از پرسودترین و رایج ترین مشاغل در بازار جهانی می باشد و نیاز به مترجم در سراسر دنیا روز به روز در حال افزایش است. با وجود پیشرفت های تکنولوژیکی در ترجمه خودکار، برای کسانی که مایلند به عنوان مترجم کتبی یا شفاهی کار کنند، چشم انداز بسیار مثبتی وجود دارد. با توجه به برخی گزارش های خبری، ترجمه یکی از بهترین مشاغل سال های اخیر قلمداد شده است و انتظار می رود تقاضا برای آن افزایش یابد.

در این پست، من چند راهنمایی برای شروع کار ترجمه به عنوان یک فریلنسربه اشتراک می گذارم.

برای پذیرفته شدن در صنعت لازم است یک مدرک تحصیلی مناسب و شاید مهمتر از آن، تجربه مربوط به آن صنعت را داشته باشیم. مترجمان بسیاری با کارهای داوطلبانه شروع می کنند و برای سازمان های خیریه یا نهادها کار انجام می دهند. این می تواند راه بسیار خوبی برای تکمیل رزومه کاری یک مترجم و به دست آوردن تجربه در موضوعات مختلف باشد.

در کنار صلاحیت و تجربه، توصیه های زیر را در نظر داشته باشید :

• رزومه خود را به روز نگه دارید
• انعطاف پذیر باشید
• مبلغ درخواستی خود را با دقت تعیین کنید

علاوه بر ترجمه متون، ترجمه شفاهی نیز نقش مهمی در صنعت دارد. یک مترجم شفاهی به مسافرت های بسیاری می رود و از این راه مبلغ بسیار خوبی دریافت می کند.
به گفته CILT (مرکز ملی زبان)، امور مالی، فناوری اطلاعات و خدمات حقوقی سه بخش در کسب و کار هستند که بیشترین کارهای ترجمه در آنها انجام می شود. پیش بینی شده است که در آینده تقاضا در این سه بخش باقی خواهد ماند، در حالی که به احتمال زیاد تقاضاهایی در دو بخش گردشگری و بخش خدمات عمومی نیز افزایش می یابد.

اکثر مترجمان و مفسرانی که در خانه کار می کنند، با یک یا چند دفتر ترجمه یا دارالترجمه کار می کنند. این سکویی برای اشتغال فراهم می کند و در طول زمان می تواند به توسعه روابط تجاری بیانجامد. تکنولوژی کنونی به دفاتر ترجمه اجازه می دهد تا از طریق پورتال های آنلاین کار کنند که مدیران پروژه ها را به تعداد زیادی از مترجمان متون، مترجمان شفاهی، و دیگر متخصصان متصل می کند.

ارتباطات جهانی آنلاین، طیف وسیعی از فرصت ها و تخصص ها را برای مترجمان ایجاد کرده است. بهینه سازی موتور جستجوی چند زبانه (SEO)، مجموعه ای از ابزارها و تکنیک هایی است که وب سایت ها را در موتور جستجو با رتبه بندی بالا نشان می دهد.

کارشناسان جستجوگر چند زبانه، به گسترش پایگاه مشتریان کمک می کنند و نام تجاری، محصولات و خدمات را به مخاطبان جدید معرفی می کنند. حرفه ای بودن یک مترجم در این حوزه، مستلزم درک عمیق تکنیک های بهینه سازی جستجو و مسائل فرهنگی، اجتماعی در زبانهای مختلف می باشد. رسانه های اجتماعی، فرصت دیگری را برای مترجمین فراهم می کنند. ترجمه مقالات آنلاین و وبلاگ ها نیز روز به روز در حال افزایش است.

ترجمه خلاق، کار یک مترجم حرفه ای است. مترجم بودن یک فرصت بزرگ است. این کار که ترکیبی از تکنولوژی و ارتباطات است، کار در خانه (فریلنسینگ)، کار از راه دور و البته سفر را ترویج می دهد.

پارامترهایی برای انتخاب یک مترجم


انتخاب مترجم بستگی به این دارد که شخص کارفرما چه اهدافی را دنبال می کند و با ترکیبی از عوامل زیر تعیین می شود :

• کیفیت مورد نیاز ترجمه
• زمان اتمام
• محرمانه بودن
• هزینه
• اطمینان به مترجم

 

ترجمه انواع گوناگونی دارد :

• ترجمه فرمالیته، که به احتمال زیاد هیچ کس آن را نمی خواند و فقط متن می بایست ترجمه شود.

• ترجمه نیمه مهم، که برای بحث و گفتگو با همکاران خارجی در نظر گرفته شده است. حتی اگر اشتباهی در ترجمه رخ دهد، آنها آن را درک می کنند و مترجم را برای آن اشتباه سرزنش نمی کنند.

• ترجمه بسیار حیاتی، که می تواند یک قرارداد، پیشنهاد مناقصه، مطالعه امکان سنجی، و غیره باشد. در اینجا هر کلمه دارای اهمیت است.

 

در نوع اول شما ممکن است ترجمه خود را به هر کسی سفارش دهید و یا حتی خودتان آن را با استفاده از ابزار ترجمه خودکار (ترجمه ماشینی) انجام دهید. این نوع ترجمه از هزینه پایینی برخوردار است و مترجم به صلاحیت کافی برای ترجمه این متن نیاز ندارد.

 

در نوع دوم می باییست قدری محتاط تر از گزینه اول عمل کرد، به خصوص اگر اشتباهات موجود در ترجمه موجب سوء تفاهم شود، به عنوان مثال در ملاقات با سه همکار خارجی و یا شرکای آینده از خارج از کشور. یک روز تاخیر به دلیل نرساندن مطلب و در نتیجه ناتوانی در رسیدن به توافق و تفاهم، می تواند هزینه های اضافی مانند هزینه هتل و تعویض بلیط را برای شما به ارمغان آورد. این هزینه به راحتی می توانید به چند میلیون تومان برسد. بنابراین، در این گزینه انتخاب مترجم قدری مشکل تر است. در این گزینه، ترجمه ناقص اما به طور کلی درست و واضح کفایت می کند. در هنگام انتخاب مترجم معروفیت، تخصص و به روز بودن او می بایست در نظر گرفته شود و بر این اساس حقوق وی مشخص شود.

 

نوع سوم به بالاترین کیفیت ترجمه نیاز دارد. این ترجمه باید عاری از خطا، روشن و بدون ابهام باشد. در اینجا انتخاب مترجم بسیار حایز اهمیت است. ما به شدت توصیه می کنیم که شرکت های تخصصی را انتخاب کنید که با مترجمین چند زبانه کار می کنند. چنین شرکت هایی کار را به مترجمان خود محول می کنند. این کار ما را قادر به کار با تیمی از مترجمان با تجربه در زمینه های مختلف می کند. در نتیجه می توانیم اطمینان حاصل کنیم که ترجمه ای بی عیب و نقص دریافت خواهیم کرد.

 

پارامترهایی که باید در هنگام انتخاب یک مترجم در نظر گرفته شود :

حجم مطلب – آیا مترجم قادر است ترجمه را در زمان مقرر تحویل دهد؟ شما می توانید متون خود را به یک مترجم بدهید، هر چند این احتمال وجود دارد که متن مورد نظر به دلیل حجم بالا و کمبود وقت، ویرایش یا بازخوانی نشده باشد.

 

موضوع ترجمه – آیا ترجمه در مورد مسائل حقوقی، فن آوری، پژوهش های پزشکی، تبلیغات و بازاریابی است؟ آیا مترجم مورد نظر تخصص مورد نیاز در این زمینه را دارا است؟ به خاطر داشته باشید که یک ترجمه خوب نمی تواند بدون درک کامل متن انجام شود.

 

آخرین مهلت ترجمه – این مسئله چه میزان برای شما اهمیت دارد؟ اگر مهم است، بنابراین تحویل کار به مترجمان فریلنسر یا دفاتر ترجمه ی غیر قابل اعتماد می تواند مخاطره آمیز باشد. اغلب مترجمان فریلنسر و دفاتر ترجمه با برنامه ریزی ضعیف و یا حتی دانستن اینکه در زمان مقرر نمی توانند کار را آماده کنند، اقدام به پذیرفتن ترجمه می کنند. در چنین حالتی مشتری گروگان آنها می شود : هنگامی که در روز آخر می فهمد که فاصله زیادی تا اتمام ترجمه باقی مانده است، هیچ زمانی برای سفارش ترجمه به افراد دیگر ندارد و می بایست شرایط مترجم را بپذیرد.

 

چگونه هم زمان چند پروژه را اداره کنیم؟- بخش دوّم و پایانی


یادآوری: در بخش نخست اهمیت انجام چند پروژه برای یک فریلنسر را بررسی کردیم، انجام یک پروژه در یک زمان مشخص و تمرکز بر پروژه را به عنوان اوّلین و «آماده باش» برای انجام پروژه را به عنوان دوّمین راهکار اداره کردن چند پروژه به صورت همزمان بر شمردیم؛ دراین بخش سوّمین و چهارمین (آخرین) راهکارها را مطالعه و بررسی می کنیم.


۳- تعیین «نقطه عطف»

برای کارهایی که در نظر گرفته اید، در یک زمان خاص «نقطه عطف» بگذارید. این نقاط عطف باید بسیار ساده باشند، مثل: “پیاده سازی سامانه ارسال پیام به کاربران”، “اتمام طراحی صفحه اصلی” یا “پایان دادن به حساب و کتاب ماه گذشته”. این نقاط عطف نباید خیلی دور و دست نیافتنی باشند. لزومی هم ندارد که شما به تمامی آن ها دست پیدا کنید و از عهده ی تمامی آن ها برآیید، این نقاط به شما کمک می کنند تا بدانید از نظر زمانی حدوداً کجای کار هستید، چه کارهایی نیمه تمام مانده و چه قدر تا پایان پروژه مانده است و اگر فرصت دارید، مدتی پروژه را معوق نگه دارید و زمان را صرف به انجام رساندن کارهای نیمه تمام کنید و سپس دوباره به انجام پروژه بپردازید. اگر بنا به دلایل مختلفی نتوانستید تمام «نقاط عطف» را به انجام برسانید، مشکلی نیست، فقط به خاطر داشته باشید که آن ها را نیمه کاره رها نکنید، به خصوص نقاطی که مهم و در ادامه و روند پروژه تأثیر گذارند. مثلاً اگر برنامه نویسی می کنید: رها کردن کدهای اشتباه، کارآیی برنامه را از بین خواهد برد و دیگر کاربران از آن استفاده نخواهند کرد. مثلِ این می ماند که شیشه ی شکسته پنجره خانه تان را تعویض نکنید و سرگرم گرد و غبار روبی خانه شوید.


۴- تمام کننده باشید!

هر پروژه ای باید به پایان برسد و سرانجامی داشته باشد. “پایان” یک بخش از چرخه ی عمر هر پروژه است. مهم ترین چیزی که شما باید بدانید آن است که کـِی پروژه ی شما واقعاً به پایان می رسد و نقطه ی پایانی پروژه ی شما کجاست. برخی از پروژه ها برای مدت زیادی شما را درگیر خود می کنند. تا زمانی که فعالیتی از پروژه باقی مانده باشد، مورد نگران کننده ای وجود ندارد؛ اما اگر پروژه بنا به دلایلی به نقطه پایانی خود نرسد، تحمل شرایط دشوار می شود. موارد زیر هر یک، یکی از نمونه هایی اند که پایان یافتن پروژه را با مشکل مواجه می کنند: مشتری پروژه را نمی خواهد، تصمیم گیری در خصوص نهایی ساختن پروژه صورت نمی گیرد، مشتری ثبات رأی ندارد و نظر خود را دائماً تغییر می دهد. آن وقت است که پروژه در مثـَل تبدیل می شود به اضافه وزنی که هر کاری می کنید از شرّش خلاص شوید، هیچ اتفاقی برایش نمی افتد.

پایان دادن به پروژه یک امر انجام شدنی است. کاری که انجام می شود معمولاً منجر به ایجاد خروجی می شود، این خروجی شما و مشتری شما را خرسند می کند و در پایان همه از انجام آن راضی هستند. همین طور پولی که به سمت شما هدایت می شود یک ارزش افزوده بسیار خوشایند است. از همه مهم تر، شما پرونده ی یک پروژه را بسته اید و می توانید با فراغ بال به سراغ پروژه ی بعدی بروید. همیشه کارهای جدید یا ناتمام یا پروژه های قدیمی وجود دارند که تمرکز بسیار زیاد شما را می طلبند. بنابراین تلاش کنید تا پروژه های قدیمی که هنوز بسته نشده اند، سر و سامان بدهید و هر کاری که شروع می کنید، به اتمام برسانید.


شاید تمامی این مطالبی که در این مقاله به آن ها اشاره شد، به نظرتان ساده بیاید، ولی مدتی طول کشید تا من به استفاده ازین راهکارها عادت کنم. من همیشه با کارهایی که باید انجام می شدند و هنوز ناتمام بودند رو به رو می شدم، حالا با این راهکارها (تمرکز، آمادگی، تعیین نقطه عطف و تمام کردن) اوضاع بهتری پیدا کرده ام. وقتی پروژه های بیشتری دارید که مایلید آن ها را سریع تر به اتمام و به انجام برسانید، این راهکارها دستِ کم به شما کمک می کنید تا فرایند تکمیل پروژه را سرعت بخشیده و مؤثرتر آن را تمام کنید.

چگونه هم زمان چند پروژه را اداره کنیم؟- بخش نخست


معمولاً این امکان وجود دارد که شما به عنوان یک فریلنسر در یک زمان مشغول به انجام چندین پروژه باشید: روی پروژه های متفاوت کار می کنید، به تماس های تلفنی مشتریان مختلف رسیدگی می کنید یا به تغییر و اصلاح کار انجام شده طبق نظر مشتری می پردازید. بنابراین اداره بیش از یک توافق نامه برای یک فریلنسر طبیعی به نظر می رسد. بدون در نظر گرفتن کارهایی که برای دوستانم انجام می دهم یا قرار ملاقات های کاری که دارم؛ من همیشه دست ِ کم هم زمان بر روی دو پروژه کار می کنم. دقت داشته باشید که من نوشتن پیش نویس ها، نگهداری حساب و کتاب ها (یا به اصطلاح حسابداری) و پاسخ به ای-میل ها و تماس های مشتریان را جزو کارهای خودم محاسبه نکرده ام.

آیا باید گله و شکایت کنم؟ نه! این انتخاب خود من است. من می توانستم در هر دوره زمانی مشخص، تنها برای یک کارفرما و روی یک پروژه کار کنم، اما چه مزیتی دارد؟ مهم این است که یاد بگیرم چگونه تعهدات خود را اداره کنم. حدود یک سال پیش که من فریلنسینگ را شروع کردم، تمام وقت برای یک مشتری کار می کردم. یعنی ۸ ساعت تمام در یک روز، بنابرین زمانی برای انجام پروژه های دیگر نداشتم.

اما درین چند ماه اخیر وضعیت فرق کرده است! در حال حاضر خودم را درگیر تعهدات و پروژه های مختلفی کرده ام. بیشتر وقتم صرف نوشتن و سایر امور مربوط می شود و نیاز دارم تا یک استراتژی مناسب برای رویارویی با این وضعیت جدید به منظور افزایش کارآیی و بهره وری خود داشته باشم تا تعدد تعهدات، به من و شخصیت حرفه ای َم آسیبی نرساند.

از طرفی پیش از این هم به این موضوع اشاره شد که اتکا به یک مشتری (یا یک پروژه) یکی از ده اشتباه رایج فریلنسرهاست.

مطالب بالا نشان می دهند که انجام چند پروژه همزمان برای یک فریلنسر بدیهی و الزامی است، بی شک این امر نیازمند برنامه ریزی و آمادگی فریلنسر است. در این مقاله به ارائه ۴ راهکار جهت اداره کردن هم زمان چند پروژه می پردازیم. در بخش نخست زمان بندی و آماده سازی را مورد بررسی قرار می دهیم و ۲ راهکار باقی مانده را در مقاله ی بعدی مطالعه می کنیم.


۱- انجام یک پروژه در یک زمان

تعجب کردید؟ گمان بردید که برخلاف گفته های خودم، به شما پیشنهاد داده ام؟ اما آن چه مدّ نظر من است فقط کمی متفاوت است: در یک مدت زمان معین، فقط بر روی یک پروژه کار کنید. این که چه قدر زمان می گذارید مهم نیست، مهم زمانی است که بدون اضطراب بر روی یک کار تمرکز کنید.

رها کردن اطلاعات، سوابق و مشکلات پروژه جاری و آغاز کردن پروژه دیگر در عرض تنها چند دقیقه کار ساده ای نیست. تمرکز بر حجم زیادی از اطلاعات و یافتن اینکه قبلاً تا کجای کار را انجام داده و پیش برده اید هم آسان نیست. به نظرَم بی معنی می آید که ذهن و مغزتان را مجبور کنید یک باره از پروژه ای به پروژه ای دیگر حرکت کند، بنابراین در یک زمان معین فقط روی یک پروژه کار کنید و تا زمان شروع پروژه بعدی؛ یک استراحت کوتاه کنید، یک کار متفاوت کنید: یک پیاده روی کوتاه بروید؛ به هر روی، کاری کنید که ذهنتان را رها کند.

متأسفانه نمی توان مواردی از قبیل ای-میل ها یا تماس های تلفنی را که در طول روز و طی کار موجب حواس پرتی ما می شوند را به کل خاموش یا از میان برداریم. البته از آن جا که ای-میل ها نیاز به پاسخ فوری ندارند، شما می توانید زمان یا ساعت مشخصی را برای رسیدگی و پاسخ به کل آن ها در نظر بگیرید.

اما در خصوص پاسخگویی به تماس های تلفنی نمی توانم بگویم که به سادگی عدم بررسی ای-میل هاست. به شما پیشنهاد می کنم به تماس های تلفنی پاسخگو باشید و وقتی مشتری کاری را از شما درخواست کرد، زمانی را برای انجام آن درخواست تنظیم کنید. بعضی وقت ها مشتری از شما می خواهد که سریعاً کاری را برای او انجام دهید، اغلب اوقات شما می توانید انجام آن را برای یک یا دو روز به تعویق بیندازید و این مستلزم این است که شما با یک برنامه ریزی دقیق و منظم بدانید چه زمانی می توانید کار درخواست شده را به انجام برسانید و به جای تعهد سریع کار، نزدیک ترین زمان ممکن برای انجام آن را به اطلاع مشتری برسانید.

پس: این بار که تماس ها حواس شما را به خود معطوف کرد، پس از پاسخگویی و تنظیم زمان انجام موارد درخواستی، دوباره به همان کار خود برگردید.


۲- آماده باشید

تمام اطلاعاتی که برای انجام پروژه نیاز دارید مهیا کنید. اگر شما برنامه نویسی می کنید، مشخصات کدها یا گزارش کدها را مطالعه کنید. هر آنچه که مربوط به پروژه قبلی است ببندید و هر آنچه که برای انجام این پروژه نیاز دارید، آماده کرده و در دسترس خود قرار دهید و سپس کار را شروع کنید. فهرستی از آنچه که باید انجام دهید، تهیه کنید؛ با این کار خودتان را مجبور می کنید تا به کاری که می خواهید انجام دهید، بیندیشید و هر اطلاعاتی که مورد نیاز شماست را فراهم کرده و نه تنها هر گام، بلکه گام بعدی آن را پیش بینی کنید.

شما به ۱۰ دلیل نمی توانید یک فریلنسر باشید


در این سایت، ما به طور معمول افراد را تشویق می کنیم تا به یک فریلنسر تبدیل شوند. زیرا ما معتقدیم که فریلنسینگ برای بسیاری از مردم، ترکیبی فوق العاده از فرصت های بزرگ و شیوه درست زندگی می باشد.

با این حال ، تعداد کمی از افراد وجود دارند که برای فریلنسر بودن ساخته نشده اند.

در این پست ، برخی ویژگی هایی از فریلنسرهایی بیان می کنم که کار خود را به عنوان یک فریلنسر رها کرده اند، و به شغل قبلی و سنتی خود برگشته اند. بسیاری از این افراد از زندگی به عنوان یک فریلنسر اصلا راضی و خوشنود نبودند. اگر بعضی از این ویژگی ها را در خودتان می بینید، بهتر است تجدید نظر کنید که آیا کار فریلنسینگ واقعا انتخاب مناسبی برای شماست یا خیر.

فریلنسینگ ممکن است برای شما مناسب نباشد اگر ….

گاهی اوقات این امکان وجود دارد که شما برای این کار اصلا فرد مناسبی نباشید. در اینجا تعدادی از نشانه های احتمالی را به شما می گویم که نشان می دهد کار فریلنسینگ برای شما مناسب نیست :

۱٫ دوست دارید در محل کار، روابط اجتماعی بسیاری داشته باشید.
وقتی که به مردم می گویم که یک فریلنسر هستم و آنها متوجه می شوند که من در خانه کار می کنم، بیشتر پاسخ هایی که دریافت کردم به این قرار است : ” من هرگز نمی توانم این کار را انجام دهم و به تنهایی کار کنم – دلم برای همکارانم در شرکت تنگ می شود “. البته اگر شما واقعا می خواهید به عنوان یک فریلنسر کار کنید، راه حل های بسیاری وجود دارند که مشکل تنهایی شما را حل می کنند، اما اگر شما کاملا وابسته به زندگی اجتماعی خود هستید، فریلنسینگ ممکن است برای شما مناسب نباشد.

۲٫ وقتی کسی به شما می گوید که چه باید بکنید، بسیار راحت تر کار انجام می دهید.
هر کسی نمی تواند کار را خودش شروع کند. بعضی از مردم ترجیح می دهند که شخص دیگری به آنها بگوید که چه کاری باید انجام دهند. اگر شما از این نوع افراد هستید، احتمالا از کار فریلنسینگ لذت نمی برید. برای یک فریلنسر، هیچ سرپرست مستقیمی وجود نخواهد داشت. شما خودتان مسئولیت کار را بر عهده خواهید داشت.

۳٫ دوست دارید ساعت های کاری بسیار منظمی داشته باشید.
در حالی که فریلنسرها هم می توانند ساعت های کاری منظم داشته باشند، اما تقریبا هر فریلنسری را که می شناسم ساعت کار مشخصی ندارد.

۴٫ تنها دلیلی که باعث شد شما یک فریلنسر شوید، احساس تنفر از شغل قبلی شماست.
نفرت از کار نمی تواند دلیل کافی برای تبدیل شدن به یک فریلنسر باشد. این امکان وجود دارد که شما شغل نامناسبی داشتید، یا این که با کسی کار می کردید که ارتباط با او برای شما ناخوشایند بود. ( اگر فکر می کنید کار فریلنسینگ به شما این امکان را می دهد که از این افراد دور باشید، بهتر است دوباره فکر کنید).

۵٫ اداره امور مالی شخصی شما بسیار سخت است.
اگر شما نمی توانید امور مالی شخصی خود را اداره کنید، چطور فکر می کنید که می توانید یک کسب و کار کوچک راه اندازی کنید (در واقع کار فریلنسینگ انجام دهید)؟

۶٫ شما همیشه حداقل کاری را که می توانید انجام می دهید و به خود زحمت نمی دهید.
بسیاری از مشاغل وجود دارند که به کارکنان خود نیاز چندانی ندارند و آنها در بسیاری از مواقع وقت آزاد دارند. برخی از کارکنان این نوع کار را ترجیح می دهند و به دنبال سرگرمی و منافع دیگر در کار می باشند. با این حال، اگر شما به عنوان یک فریلنسر از زیر کار در بروید یا کم کاری کنید، مشتریان خود را احتمالا از دست می دهید زیرا آنها به دنبال افراد سخت کوش هستند.

۷٫ شما واقعا در مورد اینکه در چه کاری مهارت دارید، هیچ ایده ای ندارید.
یکی از الزامات اساسی برای کار فریلنسینگ این است که شما دارای یک مهارت قابل عرضه به بازار هستید. اگر نمی دانید در چه زمینه ای مهارت دارید، پس شما به عنوان یک فریلنسر اوقات دشواری را پیش رو خواهید داشت. بهتر است سعی کنید پیش از اینکه به یک فریلنسر تبدیل شوید، چند شغل را امتحان کنید تا ببینید چه کارهایی می توانید انجام دهید و در چه زمینه هایی مهارت دارید.

۸٫ شما سریعا به دنبال پولدار شدن هستید.
کار فریلنسینگ سریعا شما را به پول نمی رساند. در اکثر موارد، داستان موفقیت یک شبه تبدیل به موفقیت چند ماهه و گاهی اوقات چند ساله می شود. هر فریلنسر موفقی که می شناسم برای موفقیت خود بسیار سخت کار کرده است. اگر شما فکر می کنید که کار فریلنسینگ یک راه میانبر برای رسیدن به ثروت است، در اشتباه هستید.

۹٫ شما فکر می کنید که یک فریلنسر پول پارو میکند و کار زیادی انجام نمی دهد.
برای بسیاری از فریلنسرها این واقعیت کار فریلنسینگ نیست. فریلنسر بودن نیاز به تلاش بسیاری دارد. حتی اگر کسب و کار خود را به عنوان یک آژانس فریلنسینگ راه اندازی کنید و بسیاری از کارهای خود را به بیرون بسپارید، شما در نهایت مسئول آنچه کسب و کارتان انجام می دهد، می باشید.

۱۰٫ شما نمی توانید خلق و خوی خود را کنترل کنید.
کار فریلنسینگ نیاز به کنترل خشم دارد. فریلنسری که دچار خشم می شود و خشم خود را به مشتریان خود نشان می دهد، ممکن است نتواند در کسب و کار خود زیاد دوام بیاورد. در واقع کار فریلنسینگ نیاز دارد تا به درخواست مشتریان به صورت مودبانه و بدون احساس عصبانیت گوش فرا دهید.

البته برای کسی که واقعا می خواهد به یک فریلنسر تبدیل شود، راه حل هایی برای بسیاری از این ویژگی ها اختصاص داده شده است. با این حال، بر اساس تجربه به شما می گویم که آن دسته از افرادی که برای کار فریلنسینگ ساخته نشده باشند، حتی نمی خواهند زحمت امتحان این راه حل ها را به خود بدهند.

آیا یادگیری زبان دوم برای فریلنسرها لازم است؟


امروزه فریلنسرها بیشتر از پیش با بازارهای جهانی روبرو هستند. دیر یا زود این شانس برای شما وجود خواهد داشت تا با افرادی در کشورهای مختلف کار کنید که زبان مادری آنها ممکن است با زبان شما کاملا متفاوت باشد.

در این مورد، ممکن است با خود فکر کنید که اگر به یادگیری زبان دوم بپردازید، آیا تاثیری در کسب و کار شما به عنوان یک فریلنسر خواهد داشت یا خیر. البته، بسیاری از فریلنسرها در حال حاضر دو زبانه هستند، و من از آنها می خواهم تا نظر خود را راجع به این موضوع با ما به اشتراک بگذارند.

در این پست، من جوانب مثبت و منفی یادگیری زبان دوم را در کار فریلنسینگ به شما نشان می دهم.

مزایای یادگیری زبان دوم

قطعا برخی مزیت ها برای فریلنسرهایی که می توانند بیش از یک زبان یاد بگیرند، وجود دارد. در اینجا به چند مورد از این مزیت ها اشاره می کنم:

توانایی رسیدن به مشتریان بیشتر. آیا تاکنون ایمیل یا پیامی از فرد مهمی دریافت کرده اید که زبان او را نفهمیده اید؟ تصور کنید چه می شود اگر شما بتواند به همان زبان به او پاسخ دهید. البته شما می توانید از ابزار ترجمه آنلاین مانند ترجمه گوگل استفاده کنید، اما استفاده از این ابزار گاهی اوقات دقیق نیست و ممکن است باعث سوء تفاهم شود.

توانایی مذاکره با مشتریان به زبان آنها. اگر در کشور دیگری زندگی می کنید، پس یادگیری آن زبان محاوره ای می تواند برای شما بسیار آسان باشد و به شما در مذاکرات رو در رو کمک کند.

درک بسیاری از چیزها در هنگام سفر. فریلنسرها آزاد هستند تا از سبک انتخابی زندگی خود لذت ببرند. درک زبان دوم امکانات بسیاری را برای یک فریلنسر ایجاد می کند. همیشه راحت تر و آسان تر است تا در یک محیط، آنچه را که در اطراف شما گفته می شود درک کنید و دیگران نیز بتوانند شما را به همان خوبی درک کنند.

معایب یادگیری زبان دوم

همچنین مشکلاتی برای یادگیری زبان دوم وجود دارد :

نیاز به زمان. یادگیری زبان دوم نیاز به زمان قابل توجهی دارد و می تواند چندین سال طول بکشد تا به درستی به زبان دوم مسلط شوید.

سوء تفاهم. اگر شما به تازگی به یادگیری یک زبان جدید پرداخته اید، این امکان وجود دارد که شما به طور تصادفی سوء تفاهماتی را ایجاد کنید و یا بدون هیچ قصد و منظوری به مشتری خود توهین کنید.

کدام زبان را باید انتخاب کنید. همانطور که بازار فریلنسینگ جهانی تر می شود، بسیار دشوار خواهد بود که تصمیم بگیرید چه زبانی را برای یادگیری انتخاب کنید. اگر شما زبان را در مدرسه آموخته اید اما کاملا آن را فراموش کرده اید، می بایست تلاش کنید تا به یادگیری مجدد آن بپردازید.

ملاحظات بیشتر

اگر شما تصمیم دارید که به یادگیری زبان دوم بپردازید، در اینجا چند راهنمایی برای شما دارم :

  • زندگی در یک کشور، بهترین راه برای یادگیری زبان دوم است. اگر شما نمی توانید به جایی بروید که در آنجا به زبانی که در حال یادگیری هستید صحبت می شود، سعی کنید تا فردی را پیدا کنید که زبان مادری اش زبانی باشد که شما در حال یادگیری آن هستید و با او تمرین کنید.
  • سعی کنید به جای یادگیری زبان دوم به صورت رسمی، آن را به صورت محاوره ای یاد بگیرید. هدف شما در اینجا این است که قادر به برقراری ارتباط موثر با دیگران باشید، نه اینکه بر اعتبار خود بیفزایید.
  • مراقب قراردادها و موافقت نامه های رسمی باشید. تا زمانی که شما در یک زبان مسلط نیستید و فرهنگ آن را درک نمی کنید، بهتر است یک مترجم داشته باشید و بررسی قراردادهای قانونی و موافقت نامه های دیگر را به او بسپارید.

در اینجا برخی ابزار وجود دارند که می توانند به شما در یادگیری زبان دوم کمک کنند :
Rosetta Stone : نرم افزار زبان مورد استفاده در شرکت ها، مدارس، و حتی مقامات دولتی.

موسسات زبان : این موسسات دوره های زبان برگزار می کنند.

LiveMocha : این سایت به شما اجازه می دهد تا به تمرین زبان با افراد بومی بپردازید.

Rocket Languages : سایتی برای یادگیری آنلاین است که شامل اطلاعات فرهنگی نیز می شود.

راهنمای برآورد زمان یک پروژه


آیا می دانید پروژه شما چه مقدار طول خواهد کشید؟ به عنوان یک فریلنسر شما حداقل باید ایده ای در این زمینه داشته باشید. اگر کار فریلنسینگ انجام می دهید، باید قادر باشید که زمان هر یک از پروژه های خود را برآورد کنید. اگر نتوانید این کار را انجام دهید، پس نمی توانید هزینه پروژه را تخمین بزنید و یا نمی توانید برای زمان خود برنامه ریزی کنید.

برآورد زمان یکی از مهمترین مهارت ها در کار فریلنسینگ است، که بسیاری از فریلنسرها با آن دست و پنجه نرم می کنند. پس شما تنها کسی نیستید که در این زمینه مشکل دارید. در این پست من سه راهنمایی آسان برای کمک به مهارت برآورد زمان برای شما در نظر گرفته ام. اگر تاکنون مدت زمان لازم برای تکمیل پروژه را دست کم می گرفتید، این پست برای شما مفید خواهد بود.

نکته ۱ – دانستن هدف پروژه

قبل از اینکه بتوانید تخمین بزنید یک پروژه چه مدت طول می کشد، نیاز است تا دقیقا بدانید پروژه در مورد چه موضوعی است و چه چیزهایی را شامل می شود. اگر همه آنچه در مورد پروژه می دانید این است که مشتری می خواهد شما ” یک متن را ترجمه کنید” یا ” یک وب سایت طراحی کنید”، شما نمی توانید تنها با دانستن این موارد یک پروژه را برآورد کنید.

اگر شما مطمئن نیستید که یک پروژه چه چیزهایی را در بر می گیرد، تا جایی که امکان دارد از مشتری سوالات خود را بپرسید تا زمانی که مطمئن شوید پروژه را درک کرده اید. اگر مشتری مایل نیست تا پروژه را برای شما تعریف کند، این مسئله را یک علامت خطر در نظر بگیرید.

فریلنسرهایی که مستقیما با مشتری ارتباط ندارند باید محتاط باشند. اطمینان حاصل کنید که فردی که واسطه شما و مشتری است،به طور کامل حرفه شما و نیازهای مشتری را درک کرده است. اگر این کار را نکند، این ارتباط ضعیف می تواند باعث هدر رفتن زمان و پول شما شود.

نکته ۲ – دانستن میزان پشتیبانی مورد نیاز مشتریان

برخی از مشتریان علاوه بر درخواست کار، نیاز به پشتیبانی اضافی دارند. اگر شما این درخواست ها را در نظر نگیرید، ممکن است برآورد زمانی شما اشتباه از آب درآید.

در اینجا به برخی از درخواست های مشتریان اشاره می کنم :

درخواست پشتیبانی فنی – توسعه دهندگان وب و برنامه نویسان اغلب می خواهند تا همچنان از یک پروژه حتی پس از اتمام کار اولیه پشتیبانی کنیم. سعی کنید نیازهای مشتری را بدانید تا بتوانید زمان و هزینه انجام سرویس های بعدی را تعیین کنید.

بازنگری – این که بازنویسی کد یا هر چیز دیگری باشد، بسیاری از فریلنسرها با معضل بازنگری بی حد و اندازه روبرو شده اند، چرا که مشتری مرتبا در حال تغییر نظر خود می باشد. بهتر است در شروع پروژه سعی کنید تعداد تجدید نظرهایی را که قرار است انجام دهید، مشخص کنید. زمانی که تجدید نظرها غیر قابل پیش بینی شدند، مشتری می بایست بابت آنها هزینه اضافی پرداخت کند.

زمانی برای گفتگو پیرامون پروژه – بسیاری از مشتریان دوست دارند تا بیشتر از طریق ایمیل یا سیستم پیام موجود در سایت ها با شما ارتباط داشته باشند. برخی دیگر ممکن است از شما بخواهند تا گزارش وضعیت پیشرفت خود را به صورت هفتگی برای آنها ارسال کنید.

نیازهای پشتیبانی مشتریان هر چه هست، به یاد داشته باشید که تمامی آنها نیاز به زمان دارند. بنابراین مطمئن باشید که پشتیبانی از مشتری را در برآورد زمانی خود محاسبه می کنید.

نکته ۳ – سرعت کارهای قبلی خود را بدانید

برخی از فریلنسرها بسیار سریع کار انجام می دهند. بعضی دیگر آهسته تر کار می کنند. در حالی که کار سریع لزوما دلالت بر بهتر بودن یک فریلنسر ندارد، هنگامی که پروژه خود را برآورد می کنید مهم است که سرعت معمول کار خود را بدانید. به طور کلی، اکثر فریلنسرها مقدار زمانی که یک پروژه طول می کشد را دست کم می گیرند.

اگر مدت زمانی است که یک فریلنسر هستید، می توانید از پروژه های گذشته خود به عنوان یک راهنما برای تعیین سرعت کار خود استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر کار شما طراحی لوگو است، به پروژه های طراحی لوگوی قبلی خود سری بزنید تا ببینید که چه مدت زمان برای چنین طراحی لازم است و این اطلاعات را به برآوردهای جدید خود اضافه کنید.

سالهاست که من دفترچه ای از تمام پروژه های که تاکنون انجام داده ام را با ثبت زمان شروع و زمان پایان آن نگهداری می کنم. من دقیقا می دانم که چند ساعت بر روی یک پروژه می بایست زمان صرف کنم. این موضوع به من کمک می کند تا پروژه های آینده خود را تخمین بزنم.

یک رویکرد برای برآورد زمان

روش های بسیاری برای برآورد زمان پروژه وجود دارد، اما من بیشتر مایلم از رویکردی که در اینجا برای شما توضیح می دهم، استفاده کنم. این رویکرد به این صورت است که یک پروژه را به وظایف کوچکتر تقسیم می کنیم و سپس هر وظیفه را به صورت جداگانه و بر اساس اطلاعاتی که از مشتری و کار گذشته خود داریم، تخمین می زنیم. برآورد زمان در این روش معمولا دقیق تر از روش های دیگر است.

در اینجا مثالی می زنم تا نگاهی دقیق تر به این رویکرد داشته باشیم :

۱ – آمادگی برای گفتگوی اولیه با مشتری (۱ ساعت)

۲ – گفتگوی اولیه با مشتری (۱ ساعت)

۳ – نوشتن قرارداد یا شرایط (۱ تا ۲ ساعت)

۴ – تحقیق در مورد پروژه (۲ ساعت)

۵ – نوشتن پیش نویس پروژه (۳ ساعت)

۶ – بازنگری (۱ ساعت)

کل زمان مورد نیاز ۸ تا ۹ ساعت

اولین چیزی که ممکن است متوجه آن شوید این است که من چند مرحله از پروژه را در اینجا آوردم که بسیاری از فریلنسرها در برآورد زمان به آنها توجهی نمی کنند. بسیاری از فریلنسرها وقت خود را تنها بر اساس مثال شماره ۵ برآورد می کنند، در صورتیکه کاملا در اشتباه هستند.

گام های دیگر نیز واقعا زمان می برد و باید در برآورد زمان پروژه گنجانده شود. (توجه داشته باشید که در مثال، تنها ۱ ساعت برای ایجاد یک قرارداد با مشتری تعیین کردم. دلیل آن این است که من یک قرارداد استاندارد دارم که از پیش برای هر مشتری آماده کرده ام).

اگر فریلنسر برای این پروژه تنها سه ساعت برآورد کند و تنها هزینه این سه ساعت را محاسبه کند، باید بداند که پنج تا شش ساعت کار را به صورت رایگان انجام داده است. شما می توانید ببینید که چگونه این اشتباه می تواند در طول زمان بر روی یک فریلنسر تاثیر بگذارد.

فریلنسر


برخی اوقات زندگی بسیار دشوار می شود و شما احتمالا به فکر فرو می روید که کار خود را ترک کنید و برای خودتان کار کنید. به طور خلاصه، تعریف ساده فریلنسینگ از این قرار است : کار کردن برای خودتان.

 

امروزه بسیاری از مردم در زمینه فریلنسینگ مشغول هستند. بیشترین دلایل آن عبارتند از :

 

۱ – می توانید برای خودتان زمان بندی کنید و به کار بپردازید
۲ – می توانید در خانه کار کنید
۳ – هیچ رئیسی بالای سر خود ندارید

 

خوب این بهترین دلایل عملی برای یک فریلنسر است. فریلنسر شخصی است که معمولا برای کارفرمایان متعددی در طول یک دوره کار انجام می دهد. یک فریلنسر خدمات خود را به بالاترین پیشنهاد به فروش می رساند. فریلنسرها ممکن است به صورت نیمه وقت یا تمام وقت کار کنند. فریلنسرها اجازه دارند تا به روش دلخواه خود برای کارفرمایان کار کنند تا زمانی که کار انجام شود و رضایت مشتری برآورده شود.

 

کار فریلنسینگ یکی از ساده ترین، سریع ترین و کم هزینه ترین راه ها برای شروع می باشد. کارفرمایان به صورت آنلاین در بسیاری از وب سایت ها مانند سایت پونیشا، پیشنهاد کار خود را ارسال می کنند و فریلنسرها نیز پیشنهادات خود را اعلام می کنند و معمولا این کار بسیار رقابتی است.

 

عده ای فکر می کنند فریلنسرها به صورت رایگان کار می کنند. اما این تصور کاملا اشتباه است. فریلنسرها هرچه بیشتر در زمینه ای که در آن تخصص دارند تجربه کسب کنند، می توانند نرخ های بالاتری برای کار خود پیشنهاد کنند.

 

فریلنسینگ ساده ترین راه برای این است که رئیس خود باشید. شما می توانید با تعهد و جدیت خود در این کار موفق شوید. هدف کار فریلنسینگ باید برای شما بسیار روشن باشد. شما نمی توانید کاری را بدون داشتن هدف شروع کنید.

 

اگر شما در زمینه خاصی تجربه و تخصص دارید، پس می توانید کار تمام وقت فریلنسینگ را انتخاب کنید و به انجام آن بپردازید. اما با این حال اگر تجربه و تخصصی ندارید، بهتر است شغل قبلی خود را ترک نکنید. شما در این حالت می توانید به صورت پاره وقت کار فریلنسینگ انجام دهید و این کار باعث می شود که شما در زمینه های مختلف، تجربه بیشتری بدست آورید.

 

با فریلنسینگ رویاهای شما تحقق می یابد. مطمئنم که همه ما رویاهای خاص خودمان را داریم که به حرفه ما مربوط می شود. فریلنسینگ می تواند راهی برای تحقق رویاهایمان باشد.

چند نکته در شروع کار فریلنسینگ


اولین بار که کار فریلنسینگ را شروع کردم زمانی بود که یک دانشجو بودم. ترجمه یک پروژه دانشجویی به مدت یک هفته به من پیشنهاد شده بود. با اینکه هفته استرس زایی را تجربه کردم، اما این احساس که برای اولین بار کسی من را برای یک پروژه استخدام کرده بود به اندازه ای خوشایند بود که در طول یک روز ۲۰ ساعت کار انجام می دادم.

 

درس هایی که در آن هفته یاد گرفتم هنوز هم مهم ترین درس هایی است که تاکنون آموخته ام. در اینجا سه تا از مهم ترین چیزهایی که در مورد فریلنسینگ آموختم را با شما به اشتراک می گذارم.

 

۱ – کم خوابی اصلا خوب نیست

آماده شدن برای امتحانات نهایی دانشگاه، شرکت در کلاس ها، شرکت در جلسات هفتگی، و شروع کار فریلنسینگ باعث شد تا من در هر ثانیه از آن هفته در رفت و آمد باشم. با نگاهی به گذشته فکر می کنم به طور متوسط چیزی در حدود ۲ ساعت زمان برای خوابیدن داشتم. اگرچه آدم خوش خوابی نیستم، اما باید بدانید ۶۶ ٪ کاهش خواب برای بدن به هیچ وجه خوب نیست. در حالی که احساس سوپرمن بودن به من دست می داد، هر شب تا دیر وقت کار می کردم و زمان زیادی طول نکشید که متوجه عوارض کم خوابی شدم.

در حال حاضر فهمیده ام که اولین گام در هر پروژه، یک برنامه ریزی دقیق است. این کار مزیت هایی دارد. اولین مزیت این است که من می دانم یک پروژه چه مدت طول خواهد کشید و بر این اساس می توانم تعادل بیشتری را بین پروژه ها برقرار کنم. دومین مزیت این است که با اختصاص محدودیت دقیق در زمان برای هر قسمت از یک پروژه، از این پس به کارهای جزئی اجازه نمی دهم تا باعث اتلاف وقت من شوند.

 

۲ – هیچ چیز مهم تر از برقراری ارتباط با مشتری وجود ندارد

هر مشتری دوست دارد احساس کند که مرکز توجه شما قرار گرفته است. حتی اگر به نحوی برنامه زمانی شما به شدت فشرده و پر است، سعی کنید در روز چند دقیقه ای به مشتری خود اختصاص دهید و او را از آخرین کارهای صورت گرفته آگاه سازید.

 

۳ – ارزش شما خیلی بیشتر از آن چیزی است که فکر می کنید

یک شبه نمی توانید تبدیل به پردرآمدترین فریلنسر شوید. مشتریانی که از کار راضی باشند، به دوستان خود خواهند گفت که شما همان فردی بودید که بر روی پروژه جدید آنها کار کرده اید. این کار باعث می شود که کارهایتان دهان به دهان بچرخد، و ناگهان به وضعی برسید که نتوانید جوابگوی تمامی پروژه ها باشید.

اما مشکل شما این نیست. مشکل شما این است که هنوز درآمدی را که می خواهید از این راه بدست نیاورده اید. پس باید خود را تغییر دهید. سخت ترین کاری که من در زندگی ام انجام دادم به این قرار بود : به هر یک از مشتریان خود ایمیلی فرستادم و به آنها اعلام کردم که از ماه آینده قیمت پروژه ها دو برابر خواهد شد. می دانستم که ایمیل یکی از دو پیامد زیر را در برخواهد داشت :

– مشتریان خود را از دست می دهم و ایمیل های زننده ای از آنان دریافت خواهم کرد،
– مشتریان خود را از دست می دهم اما حداقل ایمیل های مودبانه ای برای من می نویسند.

هر دو حدس من اشتباه بود.

 

از هر ۱۰ مشتری، ۹ نفر به این شکل پاسخ دادند :” این کار عالی است. این حق شماست که هزینه بیشتری بابت انجام پروژه های بعدی از من درخواست کنید. پروژه بعدی خود را از اکنون به شما می سپارم”. من چند مشتری را از دست دادم، اما آنهایی که باقی ماندند با رضایت کامل کارهای خود را به من سپردند.

 



مطالب تصادفی

  • دانلود کتاب مرجع امتحان 413-70 MCSE
  • دانلود کتاب مرجع امتحان 412-70 MCSA
  • دانلود کتاب مرجع امتحان MCSA   70-410
  • دانلود کتاب مرجع اموزش MCSA  70-411
  • دانلود کتاب فوق العاده Networking All-in-One For Dummies
  • دانلود کتاب کمیاب XSS Attacks - Exploits and Defense

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد