دسته بندی سایت
محبوب ترین ها
پرفروش ترین ها
پر فروش ترین های فورکیا
پر بازدید ترین های فورکیا
برچسب های مهم
آمار بازدید سایت
پیوند ها
فروش همانند دو ماراتن است نه یک مسابقهی دو سرعت. فروش یک پروسهی طولانی و دشوار است. هر اندازه معاملهی شما بزرگتر باشد، بیشتر وقت میگیرد و باید مراحل بیشتری را از سر بگذرانید.
جنبهی مثبت: شما وقت بیشتری برای ساختن یک رابطهی محکمتر خواهید داشت. اگر میخواهید تا آخر مسیر ادامه دهید و برندهی این ماراتن شما باشید نباید در نقطهی شروع به خود فشار زیادی وارد کنید.
شما همیشه در حال فروش هستید. چه یک مفهوم جدید را برای سرمایهگذاران تشریح کنید، یک شریک بالقوه را برای پیوستن به خود ترغیب کنید و یا هیئت مدیرهی خود را برای یک استراتژی ریسک دار تشویق کنید، در واقع کم و بیش در حال فروش چیزی هستید و اگر به این مسئله آگاه نباشد نمیتوانید کار خود را در زمینهی فروش درست انجام دهید.
آگاه باشید با چه کسی صحبت میکنید. سعی کنید اشخاصی را که قصد ملاقات با آنها را دارید بشناسید، بدانید چه نقشی دارند و چه عواملی باعث انگیزه دادن به آنها میشود و چگونه باید با آنها برخورد کنید.
سعی کنید قبل از ملاقات با افراد بدانید که چه میکنند و به دنبال چه چیزی هستند. با این روش میتوانید با یک استراتژی منطقی پیش بروید. راههایی وجود دارند که میتوانید توسط آنها خود را با برنامهای که دارید بیشتر منطبق کنید و به هدف خود برسید. با گذشت زمان تجربهی این کار را به دست خواهید آورد.
سعی کنید از ورود به مسائل شخصی دوری کنید. صاحبان کسبوکارهای کوچک به راحتی مرتکب این اشتباه میشوند.
مسلما میخواهید با طرف معامله رابطهای ایجاد کنید اما اگر سعی کنید به سرعت صمیمی شوید ممکن است باعث شود شما را بسیار مشتاق برای این معامله تلقی کنند و یا ممکن است به حریم شخصی آنها تجاوز کنید و یا حوصلهی طرف مقابلتان را سر ببرید.
به جای وارد شدن به حریم شخصی، سعی کنید به راهنماییها، آهنگ صدا و زبان بدن آنها توجه و عکسالعمل نشان دهید.
در مورد اینکه باهوش هستید خودنمایی نکنید. برخی مواقع در یک معامله تلاش میکنیم که بگوییم از هر چیزی که دیگران میگویند اطلاع داریم و دلمان میخواهد این مطلب را با صدای بلند به همه اعلام کنیم.
حقیقت این است که مشتریان ذرهای به آنچه شما میدانید اهمیت نمیدهند. آنها فقط میخواهند بدانند آیا شما برای حل مشکلشان راه حلی دارید یا نه. پس به آنها گوش دهید.
آنچه را در یک معامله میخواهید بگویید از قبل تمرین نکنید. چند دلیل برای این کار وجود دارد، اما یکی از مهمترین دلایل این است که اگر مطالبی را که قصد گفتن آنرا دارید از قبل تمرین کرده باشید، عکسالعمل و تصمیم گیری سریع و تطبیق دادن خود با اطلاعات جدید دشوار خواهد بود.
در عوض این قانون را همیشه دنبال کنید: در مورد کسی که قرار است او را به معامله با خود تشویق کنید اطلاعات کافی به دست آورید، یک نقشهی منطقی برای کار خود طراحی کنید، سپس سوالات فراوان بپرسید و به پاسخها گوش کنید و هنگام نیاز آنها را با هم تطبیق دهید. به غریزه خود اعتماد کنید.
مهم نیست که چه اتفاقی خواهد افتاد، این را به خاطر داشته باشید که: شما در این مسیر مرتکب اشتباهات زیادی خواهید شد اما با گذشت زمان این اشتباهات کمتر خواهند شد. تنها گوش دهید، یاد بگیرید و از افراد درست کسب دانش کنید.
برگرفته از: www.entrepreneur.com
برچسب های مهم