تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت


دسته بندی سایت

محبوب ترین ها


پر بازدید ترین های فورکیا

برچسب های مهم

آمار بازدید سایت

پیوند ها

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 127
  • بازدید دیروز : 50
  • بازدید کل : 400912

۹ ترفند زبان بدن برای موفقیت در زندگی


زبان بدن

تکنیک‌های زبان بدن در زندگی بسیار ضروری است. چه صاحب یک کسب‌وکار باشید و یا فروشنده‌ی مواد غذایی، اگر با مردم سر‌وکار دارید باید بدانید چگونه ارتباطی موثر برقرار کنید. گفته می‌شود که ۹۳% ارتباطات، غیرکلامی هستند. بنابراین ضروری است که بدانید در کنار کلماتی که بکار می‌برید، بدن شما چه می‌گوید.

در ادامه برای درک بهتر زبان بدن و ارتباطی موثرتر، ۹ ترفند ارائه شده است:

۱- از بازتاب استفاده کنید.
بازتاب، انجام هر کاری است که طرف مقابل انجام می‌دهد، البته زیرکانه و نامحسوس. نباید هر حرکتشان را آشکارا کپی کنید، بلکه موشکافانه هرکاری که می‌کنند انجام دهید. با تقلید حرکات آنها، چه دست به سینه باشد، چه آرام صحبت کردن و یا برقراری ارتباط چشمی، یک رابطه‌ی دوستانه با فرد برقرار خواهید کرد. بدین صورت فرد بیشتر به شما نزدیک شده و ارتباط بهتری برقرار می‌کند. این ترفند هرجایی می‌تواند بکار گرفته شود اما در جلسات کاری و هنگام ملاقات با افراد جدید کاربرد بیشتری دارد.

۲- ژست قدرت بگیرید.
ژست قدرت یعنی دستانتان را تا جاییکه که می‌توانید بالای سرتان بکشید بطوریکه شکل V پیدا کند. مشخص شده است که این حرکت در افزایش تستوسترون، اعتماد به نفس و بهبود ویژگی‌های مدیریتی موثر است. دفعه‌ی بعدی که قبل از یک جلسه‌ی مهم مضطرب و مردد شدید، دستانتان را به سمت بالا کشیده و این حرکت را امتحان کنید. پشیمان نمی‌شوید.

۳- پاهایتان را روی هم نیاندازید.
وقتی کسی پا روی پا می‌اندازد بدین معنی است که بسیار مقاوم بوده و پذیرا نیست. این حرکت برای وقتی‌که می‌خواهید از کسی فاصله بگیرید خیلی خوب است اما اگر در حال مذاکره برای خرید ماشین مورد علاقه‌تان هستید و یا می‌خواهید رئیس‌تان را برای افزایش حقوق متقاعد کنید، مقاومت نشان دادن اصلا ایده‌ی خوبی نیست.

۴- برای برقراری ارتباط واقعی، بخندید.
چه چیزی بهتر از یک چهره‌ی شاد و خندان است؟ خنده نشان‌دهنده‌ی حالت نهایی ارتباط بین دو نفر است و علاقه و تفاهم را نشان می‌دهد. اگر در حوزه‌ی کاری یا شخصی، می‌خواهید با کسی ارتباط واقعی داشته باشید، بخندید. تعریف کردن یک جوک مناسب در مصاحبه باعث می‌شود که یخ هر دو طرف باز شود و راه خوبی برای برقراری ارتباط با رییس بالقوه‌تان است. خندیدن و خنداندن دیگران در برقراری ارتباط موثر بسیار مفید است.

۵- دست به سینه نباشید.
دست به سینه بودن نیز همچون انداختن پاها روی هم حالت مناسبی در مقوله‌ی زبان بدن نیست. چرا که نشان‌دهنده‌ی حالت تدافعی و شک و تردید شماست. وقتی دست به سینه باشید بین خود و طرف مقابل فاصله می‌اندازید. در عوض دفعه‌ی بعد که با کسی آشنا شدید دستانتان را بیاندازید و می‌بینید که چقدر برقراری ارتباط راحت تر خواهد بود.

۶- سرتان را بالا بگیرید.
وقتی سرتان را بالا می‌گیرید، غرور، اعتماد به نفس و تسلط خواهید داشت. این بار به کسی که سرش را پایین انداخته است دقت کنید، حتما به اهمیت این موضوع پی می‌برید. با بالا گرفتن سر خود نشان می‌دهید که از خودتان راضی هستید. در موقعیت‌های بعدی که خواستید اعتماد به نفس داشته باشید، مثلا سخنرانی در مقابل جمع، تعریف کردن داستان در جمع دوستانه یا مصاحبه‌ی شغلی، سرتان را بالا بگیرید.

۷- کف دستتان را نشان دهید!
زمانیکه بوسیله‌ی دستانتان ارتباط برقرار می‌کنید حتما از حالت “کف دست بالا” استفاده کنید چرا که بطور ناخودآگاه اعتمادسازی کرده و نشان می‌دهید که چیزی را پنهان نمی‌کنید. نیازی نیست تمام مدت کف دستانتان بالا باشد، اما بطور منظم این کار را تکرار کنید. این تکنیک در فروش، بازاریابی، یا برای متقاعد کردن طرف مقابل، اساسا هرجاییکه صداقت و درستی مورد نظر باشد، بسیار موثر است.

۸- سرتان را به علامت تایید تکان دهید.
هنگامیکه می‌خواهید با طرف مقابل ارتباط برقرار کنید، وقتی حرف تازه‌ای می‌زند سرتان را بعلامت مثبت تکان دهید. این حرکت نشان‌دهنده‌ی موافقت شماست و اینکه به گفته‌هایش گوش می‌دهید و با او موافقید. پس یک ارتباط قوی بین شما ایجاد می‌شود. هنگامیکه دوست یا همسرتان چیزی برایتان تعریف می‌کند گهگاهی سرتان را تکان دهید و خوشحالی او را ببینید که از توجه شما قدردانی می‌کند.

۹- از ضربه زدن با پا خودداری کنید.
شاید خسته باشید یا بخواهید کار دیگری انجام دهید، اما اگر هنگامیکه مدیرتان موضوع مهمی را به شما ابلاغ می‌کند پاهای خود را بطور مداوم تکان دهید اصلا جالب نیست. در حقیقت، طرف مقابلتان را می‌رنجانید چرا که به او می‌فهمانید چقدر خسته‌کننده است. در عوض چند دقیقه پاها را ثابت نگهدارید تا صحبتش تمام شود. بجای رنجاندنش، به او گوش دهید (یا حداقل تظاهر کنید). دفعه‌ی بعد که لیست ارتقاء شغلی افرادش را مرور کند، شما جزو نفرات اول خواهید بود.

با رعایت این ترفندها، شاید سخنران یا گوینده‌ی محشری نباشید، اما در برقراری ارتباط بهترین خواهید بود. و البته بطور کلی ارتباطات اهمیت بیشتری هم دارد. زندگی بر پایه‌ی ارتباطات است و بدن شما تقریبا بیشتر این رابطه را برقرار می‌کند.

برگرفته از: www.lifehack.org

  انتشار : ۲۵ شهریور ۱۳۹۴               تعداد بازدید : 1375

برچسب های مهم


مطالب تصادفی

  • دانلود کتاب مرجع امتحان 413-70 MCSE
  • دانلود کتاب مرجع امتحان 412-70 MCSA
  • دانلود کتاب مرجع امتحان MCSA   70-410
  • دانلود کتاب مرجع اموزش MCSA  70-411
  • دانلود کتاب فوق العاده Networking All-in-One For Dummies
  • دانلود کتاب کمیاب XSS Attacks - Exploits and Defense

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد