تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت


دسته بندی سایت

محبوب ترین ها

پر فروش ترین های فورکیا


پر بازدید ترین های فورکیا

برچسب های مهم

آمار بازدید سایت

پیوند ها

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 4
  • بازدید دیروز : 121
  • بازدید کل : 403841

چه زمانی به مشتریان خود “نه” بگویید (قسمت اول)


توانایی “نه” گفتن برای فریلنسرها بسیار حیاتی است. فریلنسرها اغلب کارهایی را قبول می کنند که پذیرفتن آنها اشتباه است. فریلنسرها باید یاد بگیرند که چطور “نه” بگویند.

 

در این پست چند روش برای گفتن “نه” به یک مشتری وجود دارد:

 

۱ – مشتری می خواهد هزینه ای بسیار کمتر از آنچه خودتان مشخص کرده اید پرداخت کند.

در این مورد، قیمت پیشنهادی خود را مشخص کنید و بیش از حد زمان خود را صرف چانه زدن نکنید. سعی کنید به آنها بگویید “من هرگز کمتر از X تومان نمی گیرم”.

 

۲ – مشتری می خواهد هزینه ای کمی کمتر از آنچه خودتان مشخص کرده اید پرداخت کند.

شما می توانید با این مشتری مذاکره کنید. اول تصمیم بگیرید که در چه موردی مذاکره کنید. آیا می توانید بر روی قیمت انعطاف پذیرتر باشید؟ آیا به زمان بیشتری نیاز دارید؟ پس از آن، می توانید به این صورت پاسخ دهید : ” این مبلغ کمی کمتر از قیمت پیشنهادی من است، اما اگر یک هفته بیشتر به من زمان دهید، می توانم آن را انجام دهم”.

 

۳ – مشتری از شما می خواهد کاری را انجام دهید که خارج از تخصص شماست.

آیا علاقه مند به یادگیری تخصص های جدید هستید؟ اگر علاقه ای ندارید، لازم است که از همین حالا “نه” بگویید. شما می توانید مشتری خود را به یک فریلنسر دیگر ارجاع دهید. به عنوان مثال، بگویید : “من تا به حال در مورد موضوعات پزشکی مطلبی ننوشته ام، اما می دانم که آقا/خانم …. در این زمینه تخصص دارد”.

 

۴ – مشتری زمانی را مشخص می کند که شما نمی توانید تا آن زمان پروژه را به اتمام برسانید.

مشتریان اغلب بدون اینکه بدانند چه مقدار زمان برای یک پروژه مورد نیاز است، زمانی را برای اتمام آن مشخص می کنند. در این مورد سعی کنید مذاکره کنید. مثلا بگویید : ” می دانم که این پروژه ساده به نظر می رسد، اما کارهایی بیشتر از آنچه به چشم می آید وجود دارد. فکر می کنم که این پروژه در واقع X روز زمان می برد تا تکمیل شود”.

 

۵ – در مورد مشتری تحقیق می کنید و پی می برید که نمی توانید به او اطمینان کنید.

از این مشتریان دوری کنید. لازم نیست یک پاسخ دقیق برای آنان ارسال کنید. پاسخ شما می تواند چیزی شبیه به این باشد : “من علاقه ای به این پروژه ندارم، اما از این که به یاد من بودید متشکرم”.

 

۶ – مشتری نامناسب است.

شما معمولا در مورد مشتری جدید اطلاعاتی در دست ندارید، اما اگر قبلا با آنها کار کرده باشید، پس به خوبی آنها را می شناسید. پاسخ به این مشتری به همان شیوه ای است که شما به یک مشتری نامطمئن می دهید. شما می توانید بگویید : “من از پروژه آخری که با هم داشتیم راضی نبودم و به همین دلیل نمی خواهم پروژه دیگری را از شما قبول کنم”.

 

۷ – مشتری از شما می خواهد کاری اضافی را انجام دهید که شما برای انجام آن موافقت نکرده اید.

اکثر فریلنسرها دیر یا زود با این مشکل روبرو می شوند. هنگامی که برای شما اتفاق افتاد، بر آورد کنید که این کار اضافی چه مدت طول می کشد. اگر زمان زیادی نیاز ندارد، بیشتر فریلنسرها موافقت می کنند که کار را انجام دهند. با این حال، اگر کار جدید نیاز به تلاش قابل توجهی دارد، به مشتری بگویید که می بایست مبلغ بالاتری برای این کار اضافی پرداخت کند. در اینجا یک نمونه پاسخ وجود دارد : ” قرارداد ما شامل شش مقاله است، اما حالا شما هشت مقاله می خواهید. مقالات اضافی X تومان به هزینه های پروژه اضافه می کند. به من اجازه دهید که بدانم آیا همچنان می خواهید پروژه را ادامه دهم یا خیر”.

 

۸ – مشتری بد دهان است و یا فحاشی می کند.

برای برخی از فریلنسرها این موضوع زیاد مهم نیست. اگر برای شما مهم است، پروژه ای را از این مشتریان قبول نکنید (طرز بیان آنها در واقع می تواند یک نوع بی احترامی به شما محسوب شود). به مشتری بگویید که این نوع حرف زدن، شما را ناراحت می کند. من چیزی شبیه به این می گویم : “من در خانه کار می کنم و فرزندان من به راحتی می توانند صحبت های شما را در دفتر بشنوند. از شما سپاسگذار می شوم اگر سعی کنید زمانی که با من کار می کنید، از کلمات مناسب استفاده کنید”.

 

۹ – شما در حال حاضر بیش از حد سرتان شلوغ است و نمی توانید کار جدیدی را شروع کنید.

این که سرتان شلوغ است می تواند چیز خوبی باشد. این بدان معنی است که تقاضای کار برای شما زیاد می باشد. وقتی که بیش از حد سرتان شلوغ است و نمی توانید کار جدیدی را شروع کنید، می توانید چیزی مثل این بگویید : “وقت من به طور کامل برای دو هفته آینده پر است، اما بعد از آن می توانم بر روی پروژه شما کار کنم”.

 

۱۰ – مشتری از شما می خواهد کارهای بیشتری برایش انجام دهید در صورتی که هنوز هزینه آخرین پروژه را پرداخت نکرده است.

رک باشید. اگر مشتری شما هنوز هزینه آخرین پروژه را پرداخت نکرده است، پروژه دیگری را با او شروع نکنید. چیزی مشابه این بگویید، “شما باید حساب قبلی خود را با من تسویه کنید تا من پروژه دیگری را با شما شروع کنم”.

 

۱۱ – مشتری از شما کاری بیشتر از آنچه شما بتوانید اداره کنید، می خواهد.

ببینید که آیا مشتری به شما اجازه می دهد قسمتی از کارها را به دیگران بسپارید یا خیر. چیزی مشابه این بگویید : ” این کار زیاد است و به زمان زیادی نیاز دارد، اما می دانم که تیم من می تواند آن را اداره کند”. به این ترتیب مشتری باید متوجه شود که تنها شما نیستید که کار را به عهده می گیرید و انجام می دهید. مطمئن شوید که توافق خود را به صورتی می نویسید که از پیمانکاران فرعی نیز می توانید استفاده کنید.

 

ادامه دارد . . .

  انتشار : ۲۶ شهریور ۱۳۹۴               تعداد بازدید : 319

برچسب های مهم


مطالب تصادفی

  • دانلود کتاب مرجع امتحان 413-70 MCSE
  • دانلود کتاب مرجع امتحان 412-70 MCSA
  • دانلود کتاب مرجع امتحان MCSA   70-410
  • دانلود کتاب مرجع اموزش MCSA  70-411
  • دانلود کتاب فوق العاده Networking All-in-One For Dummies
  • دانلود کتاب کمیاب XSS Attacks - Exploits and Defense

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد