تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت


دسته بندی سایت

محبوب ترین ها

پر فروش ترین های فورکیا


پر بازدید ترین های فورکیا

برچسب های مهم

آمار بازدید سایت

پیوند ها

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 40
  • بازدید دیروز : 81
  • بازدید کل : 407268

نارضایتی مشتری از فریلنسر


رسیدگی به اعتراض مشتری، یکی از بخش های اساسی در کسب و کار یک فریلنسر به شمار می رود. با این حال، بسیاری از فریلنسرها هنگامی که برای اولین بار با اعتراض مشتری مواجه می شوند، نمی دانند چه کاری باید انجام دهند.
مواجهه با اعتراض یک مشتری به این معنی نیست که شما کسب و کار خود را از دست داده اید. در عوض، می تواند نقطه شروع یک بحث باشد که باعث می شود هر دو شما احساس بهتری نسبت به انجام کار با یکدیگر داشته باشید.

 

در این پست، هفت اعتراض رایج مشتریان و راه های مقابله با آن را با هم بررسی می کنیم :

 

رایج ترین ایرادات و اعتراضات

 

۱ – شما تجربه کافی ندارید.

اگر شما به تازگی شروع به کار کرده اید، این اعتراض می تواند چالش برانگیز باشد. به آنها نشان دهید که شما واجد شرایط هستید. اگر یک دانشجو هستید، به آنها بگویید که به عنوان یک دانشجو چه کارهایی انجام داده اید. به عنوان مثال، “من نفر اول کلاس طراحی در دانشگاه بودم.” شما همچنین می توانید آنها را به نمونه کارهای حرفه ای خود ارجاع دهید. (اگر شما نمونه کارهای حرفه ای ندارید، کار شما این است که از همین حالا به فکر ایجاد آنها باشید.)

 

۲ – سن شما زیاد است.

خوشبختانه، به راحتی می توان با این اعتراض برخورد کرد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مهارت های خود را به روز زسانی کنید. لیستی از آخرین دوره هایی که گذرانده اید و یا پروژه هایی که به پایان رسانده اید تهیه کنید. این نشان می دهد که شما در رشته و زمینه کاری خود از تخصص کافی برخوردارید. مشتریان خود را به آخرین نمونه از کارهایتان ارجاع دهید. هم اکنون زمان آن است که وبلاگ و وبنوشتهای شما به شما کمک کند تا رزومه خود را کامل تر سازید. اطمینان حاصل کنید که آنچه می نویسید، دانش شما را برجسته می سازد.

 

۳ – هزینه های شما بیش از حد بالا است.

اولین وظیفه شما این است که بررسی کنید آیا هزینه های شما کمی بالا یا بیش از حد بالا هستند. اگر مشتری احساس کند که هزینه های شما کمی بالا هستند، شما می توانید با او کار کنید تا نشان دهید که چرا مبلغ نسبتا اضافی پیشنهاد کرده اید. اگر مشتری احساس کند هزینه های شما بیش از حد بالا هستند، پس احتمالا مشتری با شما کار نخواهد کرد. شما می توانید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید ارزش کار خود را به آنها نشان دهید، و یا اجازه دهید که به سراغ فریلنسر دیگری بروند. فقط وقت خود را برای کسی که ارزش شما را نمی داند هدر ندهید.

 

۴ – با آخرین فریلنسری که کار می کردم، فلان کار را انجام می داد.

متاسفانه، مشتریان اغلب ما را بر اساس آنچه فریلنسرهای پیشین انجام داده اند قضاوت خواهند کرد. اگر با مشتری کار می کنید که از فریلنسر قبلی ناراضی و خشمگین است، شما ممکن است مجبور شوید چند برابر تلاش کنید تا خود را ثابت کنید. فقط آرام بمانید و به خود یادآوری کنید که شما آن فریلنسر قبلی نیستید. به یاد داشته باشید که مشتری در گذشته آسیب دیده است و در حال حاضر می بایست با او با احتیاط رفتار کنید.

 

۵ – من خودم می توانم این کار را انجام دهم.

بسیاری از مشتریان این جمله را می گویند و در واقع ممکن است در تئوری درست باشد. مشتری شما ممکن است مهارت های لازم برای انجام پروژه ای که به شما اختصاص داده شده را داشته باشد. در واقع احتمالا زمان لازم برای انجام این کار را نداشته است. به همین دلیل است که به شما نیاز دارد. به آنها نشان دهید که با وجود شما، وقت آزادتری دارند و می توانند زمان بیشتری را بر آنچه که واقعا می خواهند انجام شود صرف کنند.

 

۶ – من این پروژه را فوری لازم دارم.

این می تواند نقطه بسیار خوبی برای شروع مذاکره باشد. از مشتری بپرسید که در واقع چه زمانی به این پروژه نیاز دارد. شاید بتواند پروژه را کوچکتر کند تا سریعتر آماده شود. شما همچنین ممکن است از یک پیمانکار فرعی برای سرعت بخشیدن به کار کمک بگیرید. اگر احساس می کنید که مهلت اتمام پروژه کاملا غیر واقعی است، بهتر است به مشتری بگویید که این پروژه در واقع چه مدت طول می کشد.

 

۷ – شما تجربه تخصصی در مورد پروژه ندارید.

یکی از معمول ترین اعتراضات این است که شما دارای تجربه هستید، اما تجربه تخصصی برای پروژه مشتری را ندارید. مشتری ممکن است اعتراض خود را به این صورت بیان کند : “ما واقعا به دنبال کسی هستیم که دارای تجربه طراحی وب سایت برای سازمان های غیر انتفاعی باشد.” اگر شما احساس می کنید که می توانید این کار را انجام دهید، توضیح دهید که چگونه تجربه گذشته شما با این پروژه مرتبط است.

 

حرف آخر

مشتریان اغلب اعتراض واقعی خود را ابراز نمی کنند. گاهی اوقات، فقط سکوت می کنند. به همین دلیل بهتر است تا سر صحبت را با آنها باز کنید و بفهمید چه چیزی واقعا آنها را آزار می دهد و سعی کنید با آن موارد برخورد صحیح داشته باشید. سعی کنید چیزی مانند این به آنها بگویید : ” برای اینکه ذهن شما را عوض کنم، چه کاری می توانم انجام دهم؟ ”

 

  انتشار : ۲۶ شهریور ۱۳۹۴               تعداد بازدید : 248

برچسب های مهم


مطالب تصادفی

  • دانلود کتاب مرجع امتحان 413-70 MCSE
  • دانلود کتاب مرجع امتحان 412-70 MCSA
  • دانلود کتاب مرجع امتحان MCSA   70-410
  • دانلود کتاب مرجع اموزش MCSA  70-411
  • دانلود کتاب فوق العاده Networking All-in-One For Dummies
  • دانلود کتاب کمیاب XSS Attacks - Exploits and Defense

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد