تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت


دسته بندی سایت

محبوب ترین ها

پر فروش ترین های فورکیا


پر بازدید ترین های فورکیا

برچسب های مهم

آمار بازدید سایت

پیوند ها

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 78
  • بازدید دیروز : 121
  • بازدید کل : 403915

حفظ ارتباط با مشتریان


با یکی از مشتریانتان خود ۱۰ بار تماس گرفته اید، پنج پیام صوتی گذاشته اید، پنج ایمیل برایش فرستاده اید و در حال حاضر می خواهید یک پیامک نیز به او بفرستید. شما نمی خواهید مشتری خود را اذیت کنید، اما خود او قبلا به شما گفته که از کار شما راضی است و شما می خواهید با برقراری ارتباط با او، وی را همچنان به عنوان مشتری خود حفظ کنید. بنابراین خود را متقاعد می کنید که مشتری در انتظار تماس شماست، اما سرش بیش از حد شلوغ است که به تماس شما پاسخ نمی دهد.

 

چگونه با مشتریان خود در تماس باشیم و چگونه می توانیم از نزدیکی بیش از اندازه به آنها اجتناب کنیم؟

 

حد و حدود خود را مشخص کنید

با خودتان تصمیم می گیرید که پس از پنج تماس تلفنی و ۳ ایمیل، دیگر با مشتری تماس دوباره برقرار نکنید. اما چه می شود اگر در ششمین تماس به شما پاسخ بدهد و از شنیدن صدای شما خوشحال شود؟ یا حتی در هفتمین و یا هشتمین تماس؟

برای دنبال کردن مشتری و کاهش نگرانی از تلف کردن وقت برای مشتریانی که شاید هرگز نمی خواهند با شما صحبت کنند، یک برنامه طراحی کنید. آیا پیگیر مشتری هستید که به کار شما علاقه مند است؟ آیا برای انجام پروژه های بیشتر، مشتری فعلی خود را پیگیری می کنید؟ آیا برای دیرکرد در پرداخت دستمزد خود با وی تماس می گیرید؟

برای تماس با مشتریان یک پروسه تنظیم کنید و به آن عمل کنید. شما می توانید ۳ تماس تلفنی، دو ایمیل و یک پست صوتی به او ارسال کنید ، و یا ممکن است بخواهید تعداد این ها را به دو برابر برسانید. اگر مشتری شما اطلاعات تماس شما را داشته باشد، پس به احتمال زیاد هنگامی که به خدمات شما نیاز داشته باشد حتما با شما تماس می گیرد.

 

با ادب باشید

بسیار آزار دهنده خواهد بود اگر شما تمام روز را صرف تهیه طرح اولیه یک پروژه برای یک مشتری کنید و پس از آن خبری از او نشنوید.

شاید در ابتدا طوری وانمود کرده اند که به استخدام شما علاقمندند، اما اینگونه نبوده است و با احترام به شما نگفته اند که نمی خواهند شما را استخدام کنند. در این شرایط ممکن است وسوسه شوید که به آنها یک ایمیل بفرستید و بگویید که چه مقدار بی ادب هستند، و اینکه چقدر وقت صرف تهیه طرح اولیه یک پروژه برای آنها کرده اید.

با این حال، شما نمی دانید که آنها با چه کسانی آشنایی دارند و اگر چنین پیامی به آنها بفرستید، اعتبار شما به زودی به دلایل اشتباه در بین کسانی که شما را می شناسند از بین خواهد رفت. همچنین این احتمال وجود دارد که آنها می خواهند پیشنهاد و طرح اولیه شما را با پیمانکاران دیگر مقایسه کنند و به زمانی برای تصمیم گیری برای استخدام شما نیاز دارند. پس با فرستادن چنین ایمیلی شانس خود را از دست ندهید.

 

صبور باشید

اغلب پس از اتمام یک جلسه با مشتری، تصور می کنید که وی در ظرف چند ساعت به شما پاسخ خواهد داد، اما برای هفته ها چیزی جز سکوت از آنها نمی شنوید.

این مسئله می تواند بسیار سخت باشد، به خصوص اگر شما برای دیدن مشتری راه طولانی را طی کرده باشید و یا پروژه قابل توجهی برای انجام وجود داشته باشد. آن چیزی که من می دانم این است که پروژه ها به دلایل بسیاری از جمله مشکلات بودجه، کمبود وقت، و یا ضعف در مدیریت پروژه به تعویق می افتند.

با صبوری و حفظ ارتباط با مشتری، اگر یک مشتری به کار شما علاقه مند باشد و آمادگی شروع کار را داشته باشد، حتی اگر این ماه بعد از ملاقات او با شما گذشته باشد با شما تماس می گیرد.

 

پولی را که طلب دارید از مشتری بخواهید

گرفتن پول می تواند یکی از پر استرس ترین بخش های کار یک پیمانکار باشد. اگر می دانید که مشتری شما خوش حساب نیست، می توانید با جدیت با وی برخورد کنید.

یک راه این است که شرایط خود را قبل از شروع کار با یک مشتری به وضوح بیان کنید. راه دیگر این است که برای این کار یک فرایند تعیین کنید. به این صورت که تصمیم می گیرید به مشتری پنج روز مهلت دهید تا حساب خود را تسویه کند و سپس اگر تا روز مقرر پرداختی صورت نگرفت، در روز ششم با وی مجددا تماس می گیرید و به وی یادآوری می کنید.

برای گرفتن پول خود پافشاری کنید. اگر احساس می کنید که مشتری می خواهد شما را به بازی بگیرد، یک بایگانی از همه تماس های خود با مشتری تهیه کنید. اگر مجبور شدید تا از طریق قانونی مشتری را تهدید کنید، این مدارک به شما کمک خواهند کرد.

 

از تجربه خود استفاده کنید

اگر به توصیه های بالا توجه کنید، می توانید اطمینان حاصل کنید که اعتبار شما همچنان باقی خواهد ماند و در معرض خطر نخواهید بود. اگر از یک مشتری خبری نشنوید، راه های مختلف را امتحان کنید و در نهایت، از بهترین تجربه خود استفاده کنید و این تجربه را برای مشتریان آینده خود نیز بکار بگیرید. شما به زودی مشتریان واقعی خود را به راحتی شناسایی خواهید کرد و وقتتان را تلف نخواهید کرد.

 

  انتشار : ۲۶ شهریور ۱۳۹۴               تعداد بازدید : 308

برچسب های مهم


مطالب تصادفی

  • دانلود کتاب مرجع امتحان 413-70 MCSE
  • دانلود کتاب مرجع امتحان 412-70 MCSA
  • دانلود کتاب مرجع امتحان MCSA   70-410
  • دانلود کتاب مرجع اموزش MCSA  70-411
  • دانلود کتاب فوق العاده Networking All-in-One For Dummies
  • دانلود کتاب کمیاب XSS Attacks - Exploits and Defense

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد