تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت


دسته بندی سایت

محبوب ترین ها

پر فروش ترین های فورکیا


پر بازدید ترین های فورکیا

برچسب های مهم

آمار بازدید سایت

پیوند ها

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 461
  • بازدید دیروز : 129
  • بازدید کل : 404524

چهار اصل زندگی طراح ارشد اپل


فکر نمی کنم تا حالا درباره اپل یا استیو جابز چیزی نوشته باشم، ولی این را بدانید که من هم یکی از طرفدارهای پروپا قرص این شرکت هستم. بیشتر از ۵سال است که از مصولات این شرکت استفاده می کنم و هیچ شکایتی ندارم. مهمترین معیار من برای انتخاب محصولات اپل طراحی آن است و به نظر من کار کردن با اپل لذت بیشتری دارد.

همه می دانیم مدیر این شرکت چه کسی بود و در حال حاضر نیز چه کسی مدیریت این شرکت را بر عهده دارد. کسی که کمتر از آن صحبت می شود “جاناتان ایو” مدیر ارشد طراحی اپل است. اینکه مدیر ارشد طراحی اپل با مطبوعات مصاحبه کند کار معمولی نیست. نه تنها اپل شرکت راز نگهداریست، بلکه خود او هم علاقه ای به بزرگ نمایی ندارد. به هرحال او به تازگی با London Evening Standard مصاحبه ای داشته و این مصاحبه پر از نکات مثبت برای کسانی است که می خواهند در کار خود موفق شوند.

کارها را درست انجام دهید، نه متفاوت

خیلی از شرکت ها تمام سعی خود را انجام می دهند تا با بقیه شرکت ها متفاوت باشند و این نکته مهمی است اگر می خواهید دلیل محکمی ارائه دهید که چرا مشتری می بایست از شما خرید کند و نه از شرکت رقیب. اما تفاوت باید بنیانی باشد نه ساختگی. محصول باید واقعا بهتر باشد. تفاوت در نوع تبلیغات، بازاریابی، قیمت و برنامه همه اهداف مشترکی است که به کسانی که از محصول استفاده می کنند کمک می کند. اگر سعی نکنید کار بهتری انجام دهید، پس توجهی به مشتری نخواهید داشت و شانس ایجاد یک کسب و کار بزرگ را از دست خواهید داد.

تمرکز روی ایده

اگر چه ایو از سال ۱۹۹۰ کلید موفقیت شرکت اپل است، ولی از نظر فرهنگی او یک خارجی به حساب می آید. او در لندن بزرگ شده و به مدرسه رفته و اولین سابقه کاری حرفه ای وی، طراحی در آنجا بوده است. بنابراین او در چیزهایی که باعث متفاوت بودن سیلیکون ولی می شود به چشم یک خارجی می نگرد. وقتی از او پرسیده شد چه چیزی را درباره این مکان دوست دارد گفت: هدف تولید پول نیست، بلکه داشتن ایده و انجام آن است. من فکر می کنم این مشخصه این منطقه است. اگر شما از ابتدای کار روی درآمد تمرکز کنید (که بخش مهمی از موفقیت کاری است) تمرکز خود را بر روی ایده از دست می دهید که پایه های محصول یا سرویس می باشد. شما از مسیر اصلی خارج می شوید.

اگر ها را بیاد داشته باشید

با توجه به سخنان ایو، حداقل چالش در نوآوری وقتی است که شما از مشکل آگاهی دارید. نیاز، کاملا واضح است. همینطور ممکن است برای دیگران هم واضح باشد. چیزی که بیشتر اهمیت دارد و خیلی مشکل تر است زمانی است که شما با یک فرصت روبرو می شوید. مشکلی نیست که شما از آن آگاه باشید. هیچ کس به این نیاز اشاره ای نکرده است. اما شما سئوالات خود را اینگونه شروع می کنید : چه می شود اگر این کار را انجام دهیم؟ یا با کار دیگری ترکیبش کنیم؟ آیا این کار مفید خواهد بود؟ این موقعیتی ایجاد می کند که بجای اینکه بصورت تکنیکی به یک مشکل رسیدگی شود، می تواند تمام مقوله های دستگاه را تغییر دهد. مشکلات را حل کنید اما دنبال احتمالاتی باشید که می تواند دنیا را دگرگون کند.

چهارچوب زمان

ایو می گوید حتی حل یک مشکل خیلی کوچک در توسعه محصول و طراحی می تواند ماه ها و ماه ها وقت بگیرد. اما اگر یک محصول بی عیب و نقص طراحی شود این بدان معناست که همه چیز با هم بخوبی کار می کند. شما نمی توانید جزئیات کوچکی که باعث ایجاد مشکلات بزرگ می شوند را نادیده بگیرید.
مطمئنا برای دستیابی به موفقیت هر یک از محصولات اپل ضمانتی وجود ندارد. اما اصول و قوانین مهم هستند. آنهایی را دنبال کنید که کارایی آنها اثبات شده و شما را برای رسیدن به هدف نزدیکتر می کند.

 

پونیشا

  انتشار : ۲۶ شهریور ۱۳۹۴               تعداد بازدید : 483

برچسب های مهم


مطالب تصادفی

  • دانلود کتاب مرجع امتحان 413-70 MCSE
  • دانلود کتاب مرجع امتحان 412-70 MCSA
  • دانلود کتاب مرجع امتحان MCSA   70-410
  • دانلود کتاب مرجع اموزش MCSA  70-411
  • دانلود کتاب فوق العاده Networking All-in-One For Dummies
  • دانلود کتاب کمیاب XSS Attacks - Exploits and Defense

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد