تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت


دسته بندی سایت

محبوب ترین ها

پر فروش ترین های فورکیا


پر بازدید ترین های فورکیا

برچسب های مهم

آمار بازدید سایت

پیوند ها

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 7
  • بازدید دیروز : 121
  • بازدید کل : 403844

از مشتریان خود، این ۳ سوال را بپرسید


هنگامی که کسب و کار خود را راه اندازی می کنید، دلتان می خواهد دو اتفاق جادویی رخ دهد:

۱- می خواهید که مشتریان فعلی تان به مشتریان بهتری تبدیل شوند

۲- می خواهید که مشتریان فعلی تان، شما را به دیگران معرفی کنند

این دو مسئله همان چیزی است که باعث رشد کسب و کار شما، بدون صرف هزینه های اضافی می شود. اما رسیدن به این ها، نیازمند این است که شما سه نکته مهمی را بدانید که مشتریان شما هیچگاه به شما نخواهند گفت، مگر اینکه از آنان بپرسید. در ادامه این پست، به بررسی این سه نکته می پردازیم.

از مشتری خود بپرسید :

۱- شما چرا از اینکه مشتری من هستید، خوشحالید؟

مشتریان به دلایل مختلف و برای انجام پروژه های خود از شما کمک می گیرند (نرخ خوب، خدمات خوب، رابطه قوی)، اما به ندرت اتفاق می افتد که آنها این اطلاعات را بدون اینکه از آنها خواسته شود، در اختیار شما قرار دهند. یعنی مستقیما به شما نمی گویند چرا مایلند با شما همکاری کنند. پس از آنها بخواهید که به شما بگویند چرا تصمیم گرفته اند که پروژه های بعدی خود را نیز به شما واگذار کنند.

اول از هر چیز بدانید که چه کارهایی را می توانید به خوبی انجام دهید، و سپس دو کار انجام دهید:

– کارهایی را انجام دهید که مشتریان بیشتر از هر چیزی دوست دارند

– الگوها را کشف کنید ( آنچه مشتریان بیشتر از هر چیزی دوست دارند )

اگر این کارها را انجام دهید و جواب سوال شماره ۱ را خودتان پیدا کنید، شما می توانید مشتریان فعلی خود را به مشتریان همیشگی خود تبدیل کنید.

۲- چه کار دیگری از من می خواهید که برایتان انجام دهم؟

مشتریان نه تنها در حال حاضر از خدمات شما استفاده می کنند، بلکه این امکان وجود دارد که در پروژه های بعدی نیز به کمک شما نیاز داشته باشند. پس این شانس را از دست ندهید. بدانید که مشتریان چه کار دیگری از شما می خواهند، و کشف کنید که شما چگونه می توانید به آنها کمک کنید:

– اگر انجام کاری که از شما می خواهند آسان است، سعی کنید خودتان آن را انجام دهید.

– اگر کاری که از شما می خواهند خارج از حوزه کسب و کار شماست، فریلنسرهای مورد اعتماد دیگری را که در زمینه مورد نیاز آنها فعالیت دارند، به آنها معرفی کنید.

در هر صورت، از فرصت بدست آمده برای کسب درآمد بیشتر استفاده کنید. شما باید از مشتری خود در این زمینه سوال بپرسید.

۳- به چه کسانی در مورد کسب و کار من توضیح می دهید و من را به آنان معرفی می کنید؟

در حال حاضر شما مشتریانی دارید که پروژه هایشان را به شما واگذار می کنند. شانس بالایی وجود دارد که آنها افرادی را بشناسند که بتوانند مشتریان آینده شما باشند و به شما سود برسانند. اما آنها این اطلاعات را تنها در سر خود نگهداری می کنند و به شما نمی گویند. پس سعی کنید با مشتریان خود ارتباط قوی تری داشته باشید و در آنها انگیزه ایجاد کنید تا شما را به دیگران معرفی کنند.

به مشتریان فعلی خود دلیل کافی بدهید تا شما را به دوستان خود و دیگران معرفی کنند. زمانی که نام شما به یک استاندارد برتر تبدیل شود و مشتریان جدید را به سمت شما جلب کند، به زودی شاهد حجم زیادی از پول در حساب بانکی خود خواهید بود.

  انتشار : ۲۶ شهریور ۱۳۹۴               تعداد بازدید : 276

برچسب های مهم


مطالب تصادفی

  • دانلود کتاب مرجع امتحان 413-70 MCSE
  • دانلود کتاب مرجع امتحان 412-70 MCSA
  • دانلود کتاب مرجع امتحان MCSA   70-410
  • دانلود کتاب مرجع اموزش MCSA  70-411
  • دانلود کتاب فوق العاده Networking All-in-One For Dummies
  • دانلود کتاب کمیاب XSS Attacks - Exploits and Defense

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد