تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت


دسته بندی سایت

محبوب ترین ها

پر فروش ترین های فورکیا


پر بازدید ترین های فورکیا

برچسب های مهم

آمار بازدید سایت

پیوند ها

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 47
  • بازدید دیروز : 121
  • بازدید کل : 403884

چگونه محترمانه درخواست مشتریان را رد کنیم؟


من از جمله افرادی بودم که هرگز به کسی “نه” نمی گفتم، خودم را در معرض فشار و استرس قرار می دادم، ساعت های اضافی کار می کردم، و در نهایت گرفتار تپش قلب می شدم.

اگر این شرایط برای شما آشناست، پس باید یاد بگیرید که چطور با استفاده از تکنیک های خاص، به آنان “نه” بگویید.

من از چیزهای کوچک شروع کردم. به درخواست یکی از دوستانم برای طراحی یک لوگو “نه” گفتم، به طراحی یک پوستر رایگان برای یک کنسرت پر سود “نه” گفتم، …. و از این جا بود که “نه” گفتن را یاد گرفتم.

با این وجود هنوز دوستانم را حفظ کرده ام چون برای “نه” گفتن به پروژه هایشان با سیاست عمل کردم. تنها به این دلیل که فکر می کنید با گفتن “نه” با دوستانتان، رابطه تان با آنان خراب خواهد شد، بیش از حد به خودتان فشار نیاورید و مراقب سلامتی خود باشید. اگر مراقب سلامتی خود نباشید، چگونه می توانید روابط سالم کاری و شخصی با دیگران داشته باشید؟

در این پست ۴ روش برای گفتن “نه” به شما معرفی می شود که شخصیت و اعتماد به نفس درونی شما را به صورت متعادل حفظ می کند.

 

۱- مثبت شروع کنید

در مورد نقاط مثبت و ارزشمند در کسب و کار و یا پروژه آنان صحبت کنید. از این روش می توانید به عنوان مقدمه ای برای گفتن “نه” به کاری که از شما می خواهند، استفاده کنید. به عنوان مثال: “اگرچه امور خیریه خدمت بزرگی به جامعه است، من در حال حاضر استطاعت انجام کارهای خیریه را ندارم”.

۲- ناهماهنگی بین برنامه ها و محدودیت در بودجه

این دو مورد، از ساده ترین دلایل برای نپذیرفتن یک درخواست از جانب کارفرما می باشد. “من نمی توانم به صورتی برنامه ریزی کنم که پروژه شما را در زمانی که تعیین کرده اید، تکمیل کنم” و یا “من به خارج از شهر می روم و چند روز در دسترس نیستم …” یا “من یک کنفرانس در آن هفته دارم …” و یا “چه بودجه ای در نظر گرفته اید؟ این قیمت به نفع من نیست و ناچارم تا پروژه را رد کنم”.

۳- راه حل ارائه کنید

اگر واقعا برایتان سخت است که “نه” بگویید، لیستی از فروشندگان، نویسندگان، طراحان، وب سایت ها، و منابع تهیه کنید که بتوانید کارفرما را به این لیست ارجاع دهید. برای زمانی که واقعا نیاز به گفتن “نه” دارید، آماده باشید. در این صورت برای ارائه یک راه حل آماده هستید و حتی اگر پروژه‌ای را رد کنید، می توانید به شخص کمک کنید تا کارش انجام شود. شما می توانید از این عبارت استفاده کنید: “این پروژه خارج از تخصص من است، بهتر است با با آقا یا خانم X تماس بگیرید یا چنین و چنان کنید. آنها کارهای بزرگی در این زمینه انجام داده اند”.

۴- اهداف کسب و کار

اگر اهداف سالانه یا ماهانه داشته باشید، پیش تر خواهید دانست که چه کارهایی را می توانید به لیست پروژه های خود اضافه کنید و یا حذف کنید. در این حالت برایتان راحت تر خواهد شد تا چیزی شبیه به این بگویید: “من در سال تنها ۱ یا ۲ پروژه را بدون اینکه سودی برایم داشته باشد انجام می دهم، و از قبل این پروژه ها به عهده من قرار داده شده و گرفتن پروژه ای بیش از این تعداد در توان من نیست”.

ممکن است به احساسات افراد صدمه بزنید یا باعث ناراحتی آنان شوید، اما در نهایت سلامت شما بالاترین اولویت را دارد. بنابراین اگر گاهی نیاز دارید که “نه” بگویید، برای انجام این کار برنامه ریزی کنید و خود را آماده سازید.

سعی کنید آرام باشید اما در رفتار خود بسیار جدی باشید، و زمانی که می خواهید “نه” بگویید، هرگز از عبارت “متاسفم” استفاده نکنید. شما باید بر روی حرف خود بمانید و نشان دهید که برای وقت خود و تصمیم خود ارزش قائل هستید.

 

  انتشار : ۲۶ شهریور ۱۳۹۴               تعداد بازدید : 352

برچسب های مهم


مطالب تصادفی

  • دانلود کتاب مرجع امتحان 413-70 MCSE
  • دانلود کتاب مرجع امتحان 412-70 MCSA
  • دانلود کتاب مرجع امتحان MCSA   70-410
  • دانلود کتاب مرجع اموزش MCSA  70-411
  • دانلود کتاب فوق العاده Networking All-in-One For Dummies
  • دانلود کتاب کمیاب XSS Attacks - Exploits and Defense

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد