دسته بندی سایت
محبوب ترین ها
پرفروش ترین ها
پر فروش ترین های فورکیا
پر بازدید ترین های فورکیا
برچسب های مهم
آمار بازدید سایت
پیوند ها
اگر بهینهسازی موتور جستجو (SEO) در زمان شکسپیر مطرح شده بود، نمایشنامه بدینصورت نوشته میشد “همکار عزیز، مشکل از ستاره بخت ما نیست، بلکه از بهینهسازی ضعیف وبسایت است!”
وبسایتی که به خوبی بهینهسازی نشده باشد نمیتواند به هدفش دست یابد. عوامل بسیاری بهینهسازی وبسایت را تحت تاثیر قرار میدهند اما سه مورد از آنها بسیار حیاتی هستند و در عین حال نادیده گرفته شده اند. در ادامه این سه عامل را با هم بررسی میکنیم.
۱- کلیدواژهها
کلیدواژهها را جدی بگیرید. آنها در SEO بسیار حائز اهمیتاند. در این خصوص عوامل مهمی وجود دارند که میبایست موردتوجه قرار گیرند:
حجم جستجو. کدامیک از اصطلاحات مربوط به جستجو رایجتر هستند؟ بسیاری از شرکتها در انتخاب این اصطلاحات اشتباه میکنند. آنها تمام تلاش خود را صرف استفاده از اصطلاحاتی میکنند که کسی به آن اهمیتی نمیدهد – این یعنی هدر دادن منابع SEO.
قصد و نیت. بدون درنظرگرفتن نیت کاربر، ترافیکهای ناکارآمد و فاقد شرایط جذب خواهند شد.
اصطلاحات طولانی. یکی از بهترین استراتژی های SEO تمرکز بر اصطلاحاتی است که طولانی بوده و بصورت جمله بیان شوند – این اصطلاحات رواج کمتری دارند اما رقیبان کمتری نیز خواهند داشت. بطور مثال جمله “درمان سریع و خانگی دنداندرد” یا “چگونه رزومه کاری تهیه کنیم؟” در مقایسه با کلمات کلیدی “دنداندرد” یا “رزومه” رقیبان کمتری دارند.
حساسیت به خرج ندهید. یک شرکت ممکن است بتواند هزاران کلیدواژه را برای بهینهسازی شناسایی کند. اما آیا بودجهی کافی برای اینکار خواهد داشت؟ پس یک استراتژی هوشمندانه با اصطلاحاتی سروکار دارد که در وبسایت و یا بیرون از آن به اندازهی کافی حمایت شده باشند. اگر بخواهید در تمامی واژه ها حرف اول را بزنید، در هیچ یک از آنها موفق نخواهید بود.
استمرار داشته باشید. جستجو برای کلیدواژهها باید در فواصل معین و بصورت دورهای انجام گیرد. چرا که اصطلاحات با تغییر زبان از نظر میافتند و نحوه جستجو تغییر میکند، شرکتها محصولات و خدمات جدید ارائه میدهند و … .
۲- محتوا
هنگامیکه کلیدواژههای مناسب را تعیین کردید، باید آنها را با محتوای وبسایت تطبیق داده و همتراز کنید. گفتنش راحت است. اگر محتوا با کلیدواژه ها همخوانی نداشته باشند:
• گوگل از محتوای شما چشمپوشی کرده و یا آنرا در اولویتهای پایین قرار میدهد.
• کاربران لینک شما را انتخاب میکنند اما وقتی محتوا را ببینند از آن خارج خواهند شد.
هنگام بهینهسازی محتوای سایت موارد زیر را رعایت کنید:
اولویتبندی. کلیدواژههای با اولویت بالا باید صفحات بیشتری را به خود اختصاص دهند و در صفحات دیگر نیز به آنها ارجاع داده شود. با اینکار به گوگل میگویید که این صفحات اختصاصی، مهم اند. گوگل نیز این صفحات را برای افرادی که آنها را جستجو می کنند مهمتر جلوه داده و بر این اساس رتبهبندی میکند.
مطالبی معتبر و موثق بنویسید. گوگل در تشخیص محتواهای باکیفیت روزبهروز بهتر عمل میکند. همانطور که گوگل و همچنین کاربران میدانند، محتوای باارزش کاربردی، حاوی اطلاعات مفید، معتبر، مبتکرانه و جذاب بوده و در بین عنوان های مشابه، بهتر عمل میکند.
بهترین شیوههای SEO را دنبال کنید. دیگر زمان این نیست که شما مجبور باشید عبارات مورد نظر را عینا و به دفعات معین وارد کنید. اگرچه قراردادن کلیدواژه ها در عناوین صفحه و زیرمجموعههای آن مهم است. برچسبها نیز برای SEO از اهمیت برخوردارند پس باید شامل مهمترین کلیدواژههای صفحه باشند.
۳- تغییر و تبدیل
هدف SEO ایجاد ترافیک نیست، بلکه کنترل فروش و عملکرد تجارت الکترونیک است. SEO ترافیک را به سرتاسر جهان میفرستد اما اگر هیچ یک از کاربران به مشتری تبدیل نشوند، نتیجهای حاصل نشده است.
صفحات وبسایت شما باید تبلیغاتی قوی داشته باشد تا عبور به مراحل بعدی را براحتی فراهم کند. درغیراینصورت، SEO بیهوده هدر رفتهاست. بدین منظور نکات زیر قابل اجراست:
وبسایت را بطور کارآمد توسعه بخشید. موضوع این نیست که چه میفروشید، مهم این است که توجه مشتریان بالقوهای که قصد خرید دارند را جلب کنید.
در مراحل مختلف چرخه ی خرید به کاربران مراجعه کنید. یک کاربر آمادهی خرید ممکن است به صحبت با نمایندهی فروش علاقه نشان دهد، اما کاربری که فقط قصد جستجو دارد ترجیح میدهد جزییات محصول را بطور خلاصه و در یک نسخه PDF مطالعه کند. با ارائهی پیامهای تبلیغاتی مناسب، حجم فروش شما افزایش خواهد یافت.
پیگیر باشید. وبسایت شما میبایست به منظور پیگیری منابع تغییر به طور دقیقی تنظیم شده باشد. درغیراینصورت متوجه نمیشوید کدام موتور جستجو بیشترین کنترل را داشته و نمیتوانید SEO را بهبود دهید.
برچسب های مهم