دسته بندی سایت
محبوب ترین ها
پرفروش ترین ها
پر فروش ترین های فورکیا
پر بازدید ترین های فورکیا
برچسب های مهم
آمار بازدید سایت
پیوند ها
رسانههای اجتماعی دیگر ابزاری تازه نیستند و مدت زمانیست که مرسوم شدهاند. کسبوکارهایی که آن را با آغوش باز پذیرفتهاند بسیار موفقتر از آنهایی عمل میکنند که آن را پدیدهای جدید میدانستند که عاقبت با گذشت زمان از بین خواهد رفت. این گروه دوم اکنون به دنبال جبران هستند. رسانههای اجتماعی به بخشی از زندگی روزمرهی افراد تبدیل شدهاند. میلیونها نفر حداقل در یکی از شبکههای اجتماعی فعال هستند و بسیاری از آنها بیش از یک بار در روز آن را چک میکنند.
بدیهی است که صاحبان کسبوکار نیز باید در این رسانههای اجتماعی حضور داشته باشند، ولی حضور در این رسانهها به تنهایی کافی نیست. شما از طریق این رسانهها شناخته میشوید. اگر صفحهی شما فعال نیست واضح است که نباید انتظار داشته باشید که از آن نتیجه خوبی بگیرید. راه حل این است که صفحهتان را به روز کنید و با هواداران و دنبالکنندگان در تعامل باشید. در ادامه به شما میگوییم که چرا وجود یک رسانهی اجتماعیِ فعال میتواند بسیار مهم باشد.
۱- علایم اجتماعی (Social Signals)
موتورهای جستجو به اطلاعات رسانههای اجتماعی توجه دارد و از آنها برای مشخص کردن رتبهبندی موتور جستجو استفاده میکند. موتورهای جستجو، بسیاری از لینکهایی را که در رسانههای اجتماعی به عنوان منابع موثق منتشر میشوند، بررسی میکنند. چون موتورهای جستجو مایل هستند که نتایج مطلوبتری در جستجوها مهیا کنند از این روش به عنوان یک فاکتور رتبهبندی استفاده میکنند، یعنی اگر یک مطلب به دفعات بیشتری در فضاهای اجتماعی منتشر شود، شانس رتبهبندی بهتری خواهد داشت. بنابراین، وجود یک موتور جستجو نقش مهمی در موفقیت یک وبسایت ایفا میکند.
۲- هدایت مخاطبان
اینکه در رسانهی اجتماعی دنبالکنندگان بسیاری داشته باشید خیلی خوب است، اما هدف نهایی بازاریابی در رسانههای اجتماعی، هدایت این افراد به وبسایت کسبوکار شماست. به همین دلیل است که شما باید دنبالکنندگانی واقعی و مناسب برای شبکه اجتماعی خود داشته باشید، افرادی که واقعا به محصولات و خدماتی که در وبسایت شما ارائه میشود علاقهمند باشند. بنابراین داشتن میلیونها نفر هوادار معنایی نخواهد داشت اگر که آنها هیچ فعالیتی نداشته باشند و یا از وبسایت و وبلاگ شما چیزی یاد نگیرند.
۳- روابط عمومی
رسانههای اجتماعی اطلاعات را در زمان وقوع آنها تهیه میکنند و از این رو به منبعی برای دریافت اخبار تبدیل شده اند. در حالیکه نباید رسانههای اجتماعی را لزوماً جایگزین روابط عمومی سنتی دانست، بلکه میتوان آن را روش دیگری برای انتشار اطلاعات در زمینهی کسبوکار و تاثیرگذاری متقابل بر اعضای رسانه دانست.
۴- برندسازی
امروزه بیشتر صنایع به صورت آنلاین در حال رقابت با یکدیگر هستند. کسبوکارهایی به بیشترین موفقیت دست پیدا میکنند که در زمینه انتشار اطلاعات به مخاطب مورد نظر خود، راغبتر و شفافتر باشند تا تبدیل به یک منبع قابل اطمینان برای این مخاطبان گردند. رسانه اجتماعی، راهی برای انتشار چنین اطلاعاتی میباشد و با مشتریان و خریداران بالقوه ارتباط برقرار میکند تا به آنها چشماندازی مثبت از کسبوکار و برند شما ارائه دهد.
برگرفته از: www.brickmarketing.com
برچسب های مهم