دسته بندی سایت
محبوب ترین ها
پرفروش ترین ها
پر فروش ترین های فورکیا
پر بازدید ترین های فورکیا
برچسب های مهم
آمار بازدید سایت
پیوند ها
اکثر مردم به باور اشتباهی که میگوید برای کسب درآمد بیشتر باید سخت کار کنید و ساعتها زمان بگذارید، پایبندند. اما حقیقت این است که بیشتر افراد موفق به فلسفهی “کار هوشمندانه تر، نه سخت تر” معتقدند. کیفیت زندگیتان با چگونگی استفادهی شما از زمان معین میگردد. بنابراین، یافتن روشهایی برای به حداکثر رساندن ساعات بیکاری، بدون قربانی کردن اهداف تجاری، یکی از کلیدهای اصلی برای دستیابی به موفقیت است.
مهمترین چیزی که راجع به کار هوشمندانه باید بخاطر بسپارید این است که این امر، زمان باارزشی برای رسیدگی به علایق و روابط شخصی شما در اختیارتان قرار میدهد. در عوض، احساس رضایت و آسودگی بیشتری میکنید و حین کار تمرکز بیشتری خواهید داشت. نتیجهی این امر افزایش بهرهوری است که موجب میشود در مدت زمان کمتر، کار بیشتری انجام دهید.
هیچگاه فراموش نکنید اصلیترین مشکلی که انسانها را از رسیدن به اهدافشان باز میدارد عدم مدیریت صحیح زمان است که منجر به باور این تصور غلط میشود که زمان کافی برای انجام کارها ندارند. برای اعمال فلسفهی “کار هوشمندانه تر، نه سخت تر”، پیروی از ترفندهای زیر مفید واقع خواهد شد:
۱- اطرافتان را با آدمهای بااستعداد پر کنید.
هر کارآفرینی که به موفقیتهای مالی دست مییابد میداند که نمیتواند به تنهایی از پس کارها برآید. تعامل با افراد با استعداد نه تنها در دستیابی به اهدافتان کمک میکند، بلکه به شما فرصت میدهد کارهای مهم بیشتری را در دست بگیرید. اگر در حال حاضر آنقدر کار دارید که به استراحت نمیرسید، باید در کارکنانتان تجدیدنظر کرده و در صورت لزوم ایجاد تغییر نمایید. به یاد داشته باشید که کارکنان میتوانند کسبوکارتان را به عرش برده یا به فرش برسانند.
۲- تا جاییکه میتوانید برونسپاری کنید.
ترجیح میدهید کل روزتان را به جمعبندی حسابهای پرداختی شرکت بپردازید یا با خانوادهتان سپری کنید؟ با برونسپاری کارها به افراد یا شرکتهای واجد شرایط، میتوانید زمان و انرژی زیادی ذخیره کنید. همچنین از اشتباهات پرخرجی که در هر کاری همراه شماست پرهیز خواهید کرد. تام پیتر، مشاور مدیریت، میگوید: “کارهایی را که در آن مهارت دارید خودتان انجام دهید و مابقی را برونسپاری کنید.”
۳- از تمام فرصتهای ارزنده بهره بگیرید.
فرصتهای بسیاری در کار برای شما پیش میآید، اما نیازی نیست از تمامی آنها استفاده کنید. در عوض، آنهایی را که بدون الزام به سختکوشیِ بسیار در افزایش سود شما موثرند انتخاب کنید.
۴- وبسایتهای مربوط به رسانههای اجتماعی را بلاک کنید.
هر شرکتی نیاز به حضور فعال و آنلاین دارد و رسانههای اجتماعی قسمت کوچکی از این پازل هستند. متاسفانه، رسانهها ممکن است مانع بزرگی برای بهرهوری کارمندان باشند. با در نظر گفتن این موضوع، اگر میخواهید بازده بیشتری داشته باشید و زمان کمتری را در اداره سر کنید باید سایتهایی که توجه شما را از کار دور میکند بصورت هدفمند بلاک کنید. بطور مثال میتوانید از مرورگرهای پلاگین مثل StayFocused بهره بگیرید.
۵- برای استراحت به طبیعت سر بزنید.
شاید این تکنیک مستقیما به افزایش ساعات کاری شما مربوط نشود، اما شواهد علمی وجود دارد مبنی بر اینکه وقت گذراندن در طبیعت اثربخشی شما را بیشتر میکند. حتی یک پیاده روی ۱۵ دقیقه ای مفید بوده و در ارائهی کار با کیفیت در مدت زمان کمتر، کارساز است.
۶- جلسات خود را سازماندهی کنید.
تابحال در محلی مشغول کار بودهاید که برای جلسات، جلسه بگذارند؟! این موضوعِ به ظاهر خندهدار در واقع سبکی از زندگی در برخی کسبوکارهاست، اما نمیتوان زمان باارزش را در این راه هدر داد. یکی از بزرگترین روشهای اتلاف سرمایه و پول در دنیای تجارت به طول انجامیدن جلسات است، که میشود گفت برای عملکرد بهتر باید آن را مهار کرد. بنابراین، بجای اینکار جلسات خود را سازماندهی کنید تا برای هر کاری زمان اضافی صرف نکرده باشید. مزیت دیگر این روش این است که کارمندانتان یاد میگیرند در تعامل با تمامی جنبههای کاری چطور جامع و دقیق باشند.
با استفادهی موثرتر از زمان و کنار گذاشتن کارهای غیرضروری، میتوانید درآمدتان را به نسبت ساعات کاری افزایش دهید. بکارگیری فرصتهای درآمدزایی که نیاز چندانی به صرف زمان طولانی ندارند دستیابی به اهداف را آسانتر میسازد و میتوان کیفیت زندگی و کار را بهبود بخشید.
برگرفته از: www.lifehack.org
برچسب های مهم