تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت


دسته بندی سایت

محبوب ترین ها

پر فروش ترین های فورکیا


پر بازدید ترین های فورکیا

برچسب های مهم

آمار بازدید سایت

پیوند ها

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 16
  • بازدید دیروز : 103
  • بازدید کل : 403342

۱۰ قانون بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی


کی از روش‌های موثر و قدرتمند در بالا بردن تعداد مخاطبان و خریداران محصولات و خدمات شما، بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی است، اما اگر در این زمینه تجربه‌ی کافی نداشته باشید و یا تازه کار باشید ممکن است در ابتدا با چالش‌هایی روبرو شوید.
یکی از مسائل حیاتی که حتما باید مدنظر قرار دهید این است که با اصول و مبانی بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی آشنا بوده و آنها را به خوبی درک کنید. در اینجا ۱۰ قانون مطرح می‌شود که شما را در افزایش کیفیت حضور در رسانه‌های اجتماعی و هم چنین افزایش تعداد مخاطبانتان در این رسانه‌ها یاری می‌نماید.

قانون اول: گوش دهید.
موفقیت در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی محتوا، نیازمند گوش کردنِ بیشتر و حرف زدنِ کمتر است. نظرات مخاطبان و کاربرانتان را در شبکه‌های اجتماعی بخوانید و به حرفهایشان گوش دهید، سپس در بحث‌هایشان شرکت کنید. اینگونه متوجه خواهید شد که چه چیزهایی برایشان دارای اهمیت است. تنها از این طریق است که جرقه‌ی یک مکالمه‌ی خوب زده می شود و می‌توانید تجربه‌ای بهتر را برایشان ایجاد کنید.

قانون دوم: تمرکز کنید.
بهتر است بروی یک چیز متمرکز شوید تا اینکه به اصطلاح همه فن حریف باشید. بطور کلی تمرکز داشتن در شبکه‌های اجتماعی و دنبال کردن استراتژی بازاریابی محتوا شانس‌تان را برای موفقیت و شناساندن برند تجاری‌تان به دیگران بیشتر می کند تا اینکه استراتژی‌های گسترده‌تری را دنبال کنید. بنابراین تمرکز از عوامل موفقیت در هر کاری است.

قانون سوم: کیفیت
کیفیت بهتر است تا کمیت. اگر ۱۰۰ کاربر آنلاین داشته باشید که مطالبتان را بخوانند، به اشتراک بگذارند و درباره‌ی آنها با مخاطبان خود صحبت کنند بهتر است تا اینکه ۱۰۰۰۰ کاربر داشته باشید ولی پس از داشتن نخستین ارتباط با شما ناگهان ناپدید شوند و نتوانند با مطالبتان ارتباط برقرار کنند.

قانون چهارم: صبر و شکیبایی
هیچ شبکه‌ی اجتماعی و هیچ مارکتینگی یک شبه موفق نمی‌شود. هرچند هر ناممکنی ممکن است اما برای رسیدن به نتیجه باید راه درازی پیمود.

قانون پنجم: ترکیب با موتورهای جستجو
اگر شما مطالب فوق‌العاده و با کیفیتی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید و از این طریق مخاطبان بیشتری ایجاد کنید، آن مطلب توسط کاربران در وبسایت‌هایی چون فیسبوک، توییتر و لینکداین به اشتراک گذاشته می‌شود. این به اشتراک‌گذاری و بحث راجع به موضوع راه را به سمت موتورهای جستجو مانند گوگل باز می‌کند و مطالب شما در فهرست جستجوی کلمات کلیدی آن قرار خواهد گرفت. این امر باعث می‌شود تا دیگران بتوانند به هزاران طریق شما را بصورت آنلاین بیابند.

قانون ششم: اثر گذاری
روزانه میزانی از وقت خود را صرف جستجوی افراد تاثیرگذاری کنید که بصورت آنلاین مخاطبان زیادی دارند و احتمالا علاقه‌مند به محصولات، خدمات و نوع تجارت شما هستند. سعی کنید با این افراد تماس بگیرید و ارتباط خود را با آنها گسترش دهید. اگر شما موفق شوید با این افراد رابطه‌ی خوبی برقرار کنید آنها هم مطالب شما را به دنبال‌کنندگان خود پیشنهاد خواهند داد و این امر باعث می‌شود عده‌ی وسیعی با شما و نوع کسب‌وکارتان آشنا شوند.

قانون هفتم: ارزش
اگر شما تمام وقت خود را مستقیما صرف توسعه و ترویج خدمات و محصولات خود کنید، افراد دیگر تمایلی به شنیدن حرفهایتان نخواهند داشت. شما باید چاشنی ارزش را به ارتباطات خود اضافه کنید. تمرکزتان بیشتر بر روی تولید محتوای خوب و توسعه‌ی روابط با افراد تاثیرگذار باشد تا گفتگو. زیرا در این صورت، خودِ این افراد به بهترین کاتالیزگر برای بازاریابی شما تبدیل خواهند شد.

قانون هشتم: تشکر و قدرانی
قطعا شما کسی که شخصا به سراغتان می‌آید را نادیده نمی‌گیرید، بنابراین آنها را زمانیکه بصورت آنلاین با شما در تماس هستند، نادیده نگیرید. ایجاد رابطه یکی از مهمترین بخش‌های موفقیت در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی می‌باشد، بنابراین همیشه از کسانی که گامی بسویتان بر می‌دارند، قدردانی کنید.

قانون نهم: قابل دسترسی بودن
بعد از انتشار یک مطلب غیبتان نزند. در دسترس باشید. یعنی باید به طور پیوسته مطالبی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید و در بحث‌ها شرکت کنید تا مخاطب دریابد شما همیشه حضور دارید. ممکن است دنبال‌کنندگانِ آنلاین دمدمی باشند، پس اگر شما رفیق نیمه‌راه باشید و هفته‌ها و ماه‌ها خبری از شما نشود، بی‌شک به سراغ منبع دیگری خواهند رفت.

قانون دهم: عمل متقابل
شما نمی‌توانید از افراد انتظار داشته باشید که وقت با ارزش خود را صرف به اشتراک‌گذاری و بحث در مورد مطالب شما کنند، اگر شما در مقابل همان کار را برای آنها انجام ندهید. پس بخشی از زمان شما در شبکه‌های اجتماعی باید صرف به اشتراک‌گذاری و بحث در مورد مطالب دیگران شود.

برگرفته از: www.entrepreneur.com

  انتشار : ۲۵ شهریور ۱۳۹۴               تعداد بازدید : 300

برچسب های مهم


مطالب تصادفی

  • دانلود کتاب مرجع امتحان 413-70 MCSE
  • دانلود کتاب مرجع امتحان 412-70 MCSA
  • دانلود کتاب مرجع امتحان MCSA   70-410
  • دانلود کتاب مرجع اموزش MCSA  70-411
  • دانلود کتاب فوق العاده Networking All-in-One For Dummies
  • دانلود کتاب کمیاب XSS Attacks - Exploits and Defense

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد