تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت


دسته بندی سایت

محبوب ترین ها

پر فروش ترین های فورکیا


پر بازدید ترین های فورکیا

برچسب های مهم

آمار بازدید سایت

پیوند ها

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 21
  • بازدید دیروز : 102
  • بازدید کل : 403737

۱۰ اشتباه بزرگ فریلنسرها – بخش دوّم و پایانی


یادآوری: در مقاله‌ی پیشین به ۵ اشتباه (بی توجهی به موعد تحویل، درخواست دستمزد کم، عدم تحقیق مقدماتی، انتخاب اشتباه مشتری و خودمانی شدن با او) که اغلب فریلنسرها آن را مرتکب می‌شوند، اشاره کردم و تلاش شد با ارائه راهکار برای هر مورد، راه‌های دوری و احتراز از ابتلا به پیامد این اشتباه‌ها را بشناسیم. امروز در ادامه مطالب یاد شده به بررسی ۵ اشتباه دیگر می‌پردازم. خوشحال می‌شوم اگر تجربه، خاطره یا مطلب مفیدی در خصوص این موارد مشاهده می‌کنید، دوستان پونیشایی خود را نیز در آن شریک کنید! و اما ادامه‌ی مطلب:


۶- بروز خشم و هیجان!

برخی از فریلسنرها در صورتی که با یکی از مشتریان مشکلی داشته باشند، تمایل به خالی کردن سرخوردگی خود بر روی مشتری دارند. برای مثال، اگر : سردبیر تصمیم به عدم انتشار مقاله­ من بگیرد، من سرخوردگی و نارضایتی ام را به شیوه ی بسیار عصبانی به نمایش می­گذارم. این روش، بسیار بد است، اعتبار حرفه­ای شما را در نظر این مشتری و سایر مشتریانی که در آینده خواهید داشت، خدشه دار می­کند. و چنانچه به این سبک و سیاق ادامه دهید، در طولانی مدت کسب و کار شما دچار کاهش می­شود.

چه باید کرد؟ اگر مشکلی با مشتری دارید، عصبانی یا سرخورده شده­ اید، در همان لحظه با او ارتباط برقرار نکنید! هر طور که می­توانید خشم خود را به روش­های دیگری بیرون بریزید: با یک دوست صحبت کنید، ورزش کنید یا یک کارتن بستنی بخورید اما هرگز با مشتری یا هرکس دیگری در فضای کاری و حرفه­ای خود درگیر نشوید. اندکی زبان به دندان بگیرید، سپس وقتی آرام گرفتید، در یک فضای غیرهیجانی، بلکه حرفه­ای و ترجیحاً در فضایی مثبت اما واضح و آشکار اعلام موضع کنید تا از مشکلات آینده احتراز کنید.


۷- عدم پیگیری ایده­های پیشنهادی

اغلب یک فریلنسر پس از ارائه یک پیشنهاد کاری سراغ مشتری دیگری و پیشنهاد دیگری می رود. شاید فریلنسر ما خیال می کند، پیشنهادی که ارائه کرده خارق العاده و اعجاب برانگیز است و مطمئناً صبح فردا مشتری برای عقد قرارداد زنگ درب خانه­ او را خواهد نواخت! اما متأسفانه معمولاً چنین انفاقی نمی­افتد. اگر شما پایه­ های ادامه ­ی کسب و کار در آینده را پی­ ریزی نکنید، ممکن است که هرگز به آن دست نیابید.

چه باید کرد؟ وقتی پیشنهادی ارائه می­کنید برای کارهای آینده، پیگیری طرح ریزی کنید. اگر پاسخی از مشتری نشنیدید، دوباره پیگیری کنید.


۸- اتکا به یک آب باریکه

بدترین کاری که می­توانید بکنید: اتکاء به یک یا دو مشتری است! اوج بیچارگی و درماندگی یک فریلنسر خواهد بود: اگر مشتری اصلی قرارداد را فسخ کند، میزان بودجه ­ای که برای فریلنسینگ در نظر گرفته کاهش دهد یا کلاً بازار کسب و کار را ترک کند. آن­وقت شما به­ عنوان یک فریلسنر حتی از عهده ­ی پرداخت همان هزینه­ هایتان هم بر نمی­آیید!

چه باید کرد؟ همیشه مجاری مختلفی برای درآمدهای خود داشته باشید. همه ما در آغاز کارمان را با یک مشتری شروع می­کنیم، اما تا زمانی­که مشتری­های جدیدی پیدا نکرده­اید به آن، به عنوان منبع اصلی درآمد خود نگاه نکنید و اگر می­توانید در کنار فریلنسینگ، به دنبال راه­های کسب درآمد باشید، مثلاً یک شغل تمام وقت یا پاره وقت پیدا کنید، کسب و کار جدیدی راه بیندازید، تبلیغات یک وبلاگ را بر عهده بگیرید، فروشندگی کنید یا از درآمد همسرتان استفاده کنید!!

این کارها را انجام دهید تا درآمدی پایدار و قابل اتکاء داشته باشید.


۹- سستی و تنبلی

مطمئن هستم، می­دانید می­خواهم از چه چیزی صحبت کنم! بعضی روزها حال و حوصله­ ی کار ندارید. خوب، اگر برنامه­ ی منعطفی داشته باشید و آن را برای روزهای آینده درنظر بگیرید، مشکلی نیست. اما اگر امروز مثل دیروز و فردا مثل امروز، روز به روز کارتان را به فردا موکول کنید، پروژه را در موعد مقرر به انجام نمی­رسانید و به زودی دیگر درآمدی نخواهید داشت.

چه باید کرد؟ انعطاف­پذیری در برنامه­ ها بسیار خوب است. اما اگر زمان مقرری باید پروژه را تحویل دهید، به خود تنبلی راه ندهید. خود را مجبور و متعهد به انجام کار کنید و هیچ چیز مثل انجام کار، مشوق انگیزه نیست! پس: رهِ امروز مسپار فردا!


۱۰- ناهمگونی کار و شخصیت

اغلب ما به خاطر نیازی که به درآمد داریم، کار را به عهده می­گیریم. اما کاری که مسئولیت آن را به عهده گرفته ­ایم با شخصیتمان سازگاری ندارد، ابتدا نارضایتی به سراغمان می­آید و سپس رفته رفته از خودمان بیزار می­شویم و تا آن­جا پیش می­ رویم که تمایلی به انجام کار نداریم.

چه باید کرد؟ از اول این نکته را مورد ارزیابی قرار دهید که آیا این کار با ارزش­ها و شخصیتِ من سازکار است؟ یا موجب میشود من نقش بازی کنم و دیگر با خودم و دیگران روراست نباشم و من را به ناکجاآباد می­برد. در تعامل با دیگران صداق باشید و از “نه” گفتن به مشتریانی که با شما سنخیتی ندارند، نترسید. همیشه به دنبال کاری باشید که دوست دارید!

  انتشار : ۲۶ شهریور ۱۳۹۴               تعداد بازدید : 627

برچسب های مهم


مطالب تصادفی

  • دانلود کتاب مرجع امتحان 413-70 MCSE
  • دانلود کتاب مرجع امتحان 412-70 MCSA
  • دانلود کتاب مرجع امتحان MCSA   70-410
  • دانلود کتاب مرجع اموزش MCSA  70-411
  • دانلود کتاب فوق العاده Networking All-in-One For Dummies
  • دانلود کتاب کمیاب XSS Attacks - Exploits and Defense

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد