تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت


دسته بندی سایت

محبوب ترین ها

پر فروش ترین های فورکیا


پر بازدید ترین های فورکیا

برچسب های مهم

آمار بازدید سایت

پیوند ها

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 50
  • بازدید دیروز : 102
  • بازدید کل : 403766

۱۰ اشتباه بزرگ فریلنس


هیچ فریلنسری کامل نیست: نه من! نه شما! حتی بهترین ما از این قاعده مستثنی نیست! همه­ ما، همه وقت، در حال اشتباه و خطاییم و اگر زرنگ باشیم، از این خطاها درس می­گیریم.

هر چند بعضی اشتباه­ها در مقایسه با سایر خطاها مهلک­تر و مهم­تر هستند، ولی اگر بتوانیم آن­ها را انجام ندهیم یا اصلاحشان کنیم، از شرّشان خلاص شده­ ایم. ما هم­چنان اشتباه می­کنیم ولی این اشتباه­ها به اندازه­ خطاهای قبلی به ما آسیب نمی رسانند.

بیایید به بعضی از اشتباه­ های ذاتی که اغلب گریبان فریلنسرها (چه قدیمی و چه جدید) را می گیرند، نگاهی بیندازیم و ببینیم چگونه باید از آن­ها دوری کنیم:


۱- بی توجهی به موعد تحویل

تمام دارایی و سرمایه­ یک فریلنسر خوش­نامی و اعتبار اوست و آن­چه شما را به عنوان یک فریلنسر خوش­نام می­سازد: ارائه کار با کیفیت و به موقع است. اگر بی­ توجهی به موعد تحویل و ضرب­ الاجل­ ها تبدیل به عادت شما بشود؛ به زودی خواهید دید که مشتریانتان، شما را رها کرده، سراغ دیگری می­روند.

چه باید کرد؟ در کنار اهتمام به ارائه کار عالی و بی­ نقص، زمانِ تحویل را به عنوان یکی از دو اولویت کاری خود قرار دهید: در تخمینِ زمانی پروژه، حداکثر زمان را درنظر بگیرید. هم‌چنین پروژه را به فازها و گام­های کوچک­تر تقسیم کنید و حساب و کتابِ هر گام را داشته باشید.


۲- درخواست دستمزد کم

فریلنسرهای تازه ­کار ارزش کارِ خود را کمتر از آن­چه هست، تخمین می­زنند و حق­ الزحمه­ ای پایین­تر از آن­چه که باید، درخواست می­کنند. اگر فاقد سابقه­ کاری هستید و هنوز اعتباری کسب نکرده ­اید تا به آن استناد کنید و فقط می­خواهید سدِّ بازار کار را بشکنید و کار را بگیرید، پیشنهاد دستمزد کم اشکالی ندارد. امّا همین­که اوّلین ستاره­ های افتخار به روی سینه­ شما نصب شد؛ از بیان واقعیِ قیمت کاری که انجام می­دهید، نترسید. در غیر اینصورت شأن کاریتان را پایین آورده ­اید و آن­چه بدست می آورید در حدّ رفع هزینه­ هاست و سودی برایتان دربرنخواهد داشت!

چه باید کرد؟ برای آن­که به مشتریتان نشان دهید نسبت به کار اشراف دارید: متوسط دستمزد بازار را به دست آورده و فقط کمی بیشتر از آن پیشنهاد دهید. یا از مقدار آن­چه می­خواهید به دست بیاورید و آن­ مقدار زمان که واقعاً می­خواهید صرف پروژه کنید، معادله­ای بسازید و بر اساس این ارقام پیشنهاد دستمزد خود را ارائه کنید.


۳- عدم تحقیق مقدماتی

زمان این تحقیق نه تنها پیش از شروع و اتمام کار که پیش از انجام هر قدمی است! اغلب فریلنسرها بدون شناخت واقعی مشتری، نیازهای او و حتی اهمیت و ارزش افزوده ­ای که پروژه برای مشتری دربردارد، با او وارد مذاکره می­شوند. این رویکرد کسب و کار شما را حقیر و کوچک می­کند.

چه باید کرد؟ پیش از برقراری ارتباط با مشتری، در خصوص وی تحقیق کنید! که البته اینترنت این کار را برای شما آسان کرده است. از کسب و کار مشتریتان، از بازار و هدف­های او به طور کلی آگاه شوید و دریابید که چگونه می­توانید مشتریتان را در دستیابی به این اهداف یاری دهید! سپس پیشنهاد را برآمده از این موارد تنظیم و گام­های خود را بر این اساس بردارید.


۴- انتخاب اشتباه مشتری:

رابطه­ فریلسنر و مشتری یکی از مهم­ترین ارتباطات فریلنسینگ است. در این میان مواردی از قبیل بازاری که مشتریان شما در آن فعالیت می­کنند، شیوه­ کسب و کار ایشان، نحوه­ برقراری ارتباطشان، میزان کاری که نیاز دارند، نحوه­ پرداخت آن­ها به شما، توانایی آن­ها در پرداخت به موقع و بدون درگیری و چالش و … مشتریتان را به یک مشتری درست یا نادرست تبدیل می­کنند و اگر شما در انتخاب مشتری صحیح دچار اشکال شوید، آن­وقت: بیشتر کار کرده، کمتر دریافت می­کنید و خشنود نخواهید بود.

چه باید کرد؟ مشتری را به دقت انتخاب کنید! مجدداً تکرار می­کنم: درباره آن­ها تحقیق کنید. از فریلنسرهایی که پیش از این با آن­ها کار کرده­ اند، پرس و جو کنید. در هنگام عقد قرارداد به یک مصاحبه­ دو طرفه بیندیشید: همان­طور که آنان شما را برای صلاحیت انجام کار می­ سنجند، شما هم صلاحیت ایشان را ارزیابی کنید. یک یا سه قرارداد خود را بر پایه­ آزمایش انجام دهید و در خلال این مدت مشتریان خود را مورد ارزیابی قرار دهید: آیا ارزش درگیری و کشمکش را دارند؟


۵- خودمانی شدن:

بسیار خوب است که رابطه­ صمیمی با مشتری داشته باشید، اما آن را از سطح حرفه­ ای تنزل ندهید. قرار نیست شما بهترین دوستان و رفیق گرمابه و گلستان هم باشید، از طرفی قرار هم نیست بسیار خشک و جدی باشید! اگر رابطه­ خودمانی با مشتری خود داشته باشید، دو اتفاق خواهد افتاد:

الف. در صورت بروز یک مشکل کاری، یکی از شما دو نفر از دیگری رنجیده خاطر یا عصبانی خواهد شد.

ب. ممکن است مشتری گمان کند، شما خبره و حرفه ­ای نیستید.

هر کدام از این ۲ مورد که اتفاق بیفتد، نتایج خوشایندی نخواهد داشت.

چه باید کرد؟ هر مکاتبه ­ای را به صورت رسمی آغاز کنید و بسته به نحوه­ برقراری مشتری، رفته رفته ارتباط دوستانه برقرار کنید. از رابطه­ دوستانه نهراسید و از طرف دیگر پا را فراتر از روابط کاری قرار ندهید تا غیرحرفه ­ای به نظر نرسید.

 

  انتشار : ۲۶ شهریور ۱۳۹۴               تعداد بازدید : 557

برچسب های مهم


مطالب تصادفی

  • دانلود کتاب مرجع امتحان 413-70 MCSE
  • دانلود کتاب مرجع امتحان 412-70 MCSA
  • دانلود کتاب مرجع امتحان MCSA   70-410
  • دانلود کتاب مرجع اموزش MCSA  70-411
  • دانلود کتاب فوق العاده Networking All-in-One For Dummies
  • دانلود کتاب کمیاب XSS Attacks - Exploits and Defense

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد