دسته بندی سایت
محبوب ترین ها
پرفروش ترین ها
پر فروش ترین های فورکیا
پر بازدید ترین های فورکیا
برچسب های مهم
آمار بازدید سایت
پیوند ها
آیا شما این اشتباه بزرگ را مرتکب شدهاید؟
ابتدا تصمیم میگیرید که یک فریلنسر شوید. سپس یک رشته مانند نویسندگی، برنامهنویسی، طراحی، و … را انتخاب میکنید. تصمیم بزرگ بعدی شما به عنوان یک فریلنسر، انتخاب تخصص است.
اگر به این صورت کار فریلنسینگ خود را شروع کردهاید، ممکن است همه چیز به خوبی پیش نرود.
هر فریلنسر وبلاگنویسی به شما خواهد گفت که شما نیاز به تخصص خاص خود دارید تا به عنوان یک فریلنسر موفق شوید، هر چند این مسئله همیشه درست نیست.
شاید قبلا این جمله را شنیده باشید که:
“تخصص فریلنسرها میتواند درآمد بالایی برای آنان داشته باشد.”
این جمله درست است. با این حال، بسیاری از فریلنسرها به سمت یک تخصص خاص میروند تا بتوانند درآمد بیشتری داشته باشند. آنها اغلب بدون انجام هر گونه تحقیق، یک تخصص را انتخاب میکنند.
بیشتر فریلنسرها زمانی که کار خود را شروع میکنند، آمادگی تخصصی کار کردن را ندارند، مگر اینکه چندین سال تجربه خاص در یک صنعت خاص یا با یک ابزار خاص را داشته باشند.
چرا به تخصصی کار کردن بیش از حد اهمیت داده شده است
در اینجا هفت دلیل عنوان میشود که می بایست پیش از آنکه تخصصی کار کنید، در مورد آن فکر کنید:
۱- تقاضا برای تمامی تخصصها زیاد نیست. برخی از تخصصها متقاضیان زیادی در بازار دارند. برخی دیگر اینگونه نیستند. در بسیاری از موارد، یک فریلنسر تازهکار یک تخصص را صرفا بر مبنای علاقه خود و نه بر مبنای آنچه تقاضای بازار است انتخاب میکند. شما ممکن است بیشتر از طریق خدماتی که ارائه میکنید، کسب درآمد کنید، اما اگر مشتریان اندکی دارید، پول زیادی کسب نخواهید کرد.
۲- تخصصی کار کردن ممکن است مشتریان بالقوه را از کار با شما منصرف کند. این مسئله برای فریلنسرهای متخصص که از تخصص خود برای تجاریسازی خود در وبسایت و یا رسانههای اجتماعی استفاده میکنند، رایج است. مشکل این است که مشتریان بالقوهای که پروژهای دارند اما متناسب با تخصص شما نیست، از تماس گرفتن با شما دلسرد میشوند.
۳- اگر هرگز قبلا کاری را انجام ندادهاید، یک متخصص نیستید. متاسفانه، بسیاری از فریلنسرها به جای اینکه تخصص خود را بر پایه دانش یا تجربه واقعی بنا کنند، بر پایه افکار واهی و پوچ بنا میکنند. اگر میگویید که یک تخصص خاص دارید، میبایست این ادعا را ثابت کنید.
۴- متخصص بودن، شما را از یادگیری مسائل و مطالب جدید باز میدارد. حتی اگر همه چیز به خوبی پیش برود، محدود کردن خود به کاری که انجام میدهید، شما را از یادگیری چیزهای جدید باز میدارد زیرا تصور میکنید برخی از مطالب به تخصص شما مربوط نمیشود.
۵- فنآوری به سرعت در حال تغییر است. این درتعریف فنآوری برخی از فریلنسرها در مورد تخصصشان مشترک است. به عنوان مثال، یک فریلنسر ممکن است بگوید “من یک متخصص وردپرس هستم” و یا “تخصص من فتوشاپ است”. اگر شما هم این کار را میکنید، تلاش کنید تا خود را با دیگر فن آوریهای جدید آشنا سازید و به روز نگه دارید.
۶- واقعا نمیدانید که چه میخواهید. این یک مسئله بزرگ برای فریلنسرهای تازهکار است. اگر بر روی پروژههای مختلفی کار نکردهاید، واقعا نمیتوانید بفهمید آیا چیز بهتری برای شما در خارج وجود دارد یا خیر.
۷- تغییر یک تخصص میتواند بسیار دشوار باشد. اگر مردم شما را به عنوان یک نویسنده و یا طراح خاص میشناسند، تغییر تخصص شما کار بسیار سختی خواهد بود. در واقع، شما میبایست مجددا خود را تجاریسازی (برندسازی) کنید. تجاریسازی مجدد حتی ممکن است شامل ایجاد یک وب سایت جدید، ایجاد یک اکانت جدید در رسانههای اجتماعی، و یا ایجاد اسناد جدید باشد.
همانطور که میبینید ، متخصص شدن برای همه مناسب نیست.
یک فریلنسر چه کاری میبایست انجام دهد؟
من با تخصصی کار کردن مخالف نیستم. من نیز به عنوان یک فریلنسر در کسب و کار خود تخصصهایی دارم. بنابراین به شما نمیگویم که هرگز در کسب و کار خود تخصصی کار نکنید.
حرف من این است که یک زمان اشتباه و یک زمان مناسب برای تخصصی کار کردن وجود دارد. تخصصی کار کردن برای همه فریلنسرها و به ویژه برای فریلنسرهایی که به تازگی خود را برندسازی کرده اند، مناسب نیست.
در اینجا سه نکته وجود دارد:
۱- کار خود را به صورت عمومی شروع کنید. یک سال به صورت عمومی کار کردن به شما بینش ارزشمندی از بازار و رشته فریلنسینگتان خواهد داد. به علاوه، ممکن است تخصص خاصی را پیدا کنید که شاید در غیر این صورت هرگز آن را کشف نمیکردید.
۲- چند تخصص را انتخاب کنید. زمانی که آمادگی دارید، پس از اینکه به درستی آموزش دیدید و تجربه کسب کردید، چند تخصص مرتبط را انتخاب کنید. به این ترتیب، شما همیشه مجبور به انجام یک کار یکنواخت نیستید و نخواهید بود.
۳- آگاهی خود را بالا ببرید. یادگیری خود را تنها به تخصص خود محدود نکنید. در حالی که میخواهید توجه خود را معطوف به تخصصتان کنید، حداقل از آنچه در حوزه فعالیت شما وجود دارد، آگاه باشید.
برچسب های مهم