تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت


دسته بندی سایت

محبوب ترین ها

پر فروش ترین های فورکیا


پر بازدید ترین های فورکیا

برچسب های مهم

آمار بازدید سایت

پیوند ها

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 97
  • بازدید دیروز : 43
  • بازدید کل : 403192

نکاتی در مورد نوشتن رزومه


یکی از اهداف اصلی نوشتن یک رزومه، دعوت از شما برای شرکت در مصاحبه می باشد. هدف از مصاحبه نیز این است که کار مورد نظر را پیدا کنیم. اگر در رشته خود به اندازه کافی مهارت داشته باشید، ممکن است توسط شرکت های حرفه ای استخدام شوید. حتی اگر آنها شما و مهارتهایی شما را بشناسند، باز هم از شما می خواهند که رزومه کاری خود را برای آنها ارسال کنید.

اگر در رشته خود به اندازه کافی مهارت نداشته باشید و یا به مدت طولانی کار نکرده باشید، پس احتمالا داشتن یک رزومه تنهاترین راه برای معرفی شما به شرکت ها و تصمیم گیری آنان برای بررسی دقیق تر و یا حتی مصاحبه از شما می باشد.

• یک رزومه کاری خوب می تواند به یک مصاحبه شغلی بیانجامد.

• یک رزومه کاری نامناسب می تواند شما را از داشتن یک مصاحبه شغلی دور نگه دارد.

اشتباهات عمده ای که می بایست از آنها اجتناب شود

شما فکر می کنید رزومه ای که نوشته اید کامل است. آن را به خوبی تنظیم می کنید و قبل از موعد مقرر ارسال می کنید. شما شرایط، تجربه و تحصیلاتی که مورد نیاز شرکت بوده را دارا هستید، اما هیچ تماس تلفنی از سوی آنها برای انجام مصاحبه دریافت نمی کنید.

در پایان هفته، با آنان تماس می گیرید و مطمئن می شوید که رزومه کاری شما را دریافت کرده اند و در حال اجرا می باشد، اما شماره تلفن شما مشکل داشته است و آنها نتوانستند با شما تماس بگیرند و برای مصاحبه از شما دعوت کنند.

یکی از بزرگترین مشکلاتی که یک رزومه می تواند داشته باشد، خطای ساده انسانی است. زمانی که نوشتن رزومه کاری تان به پایان رسید، آن را مجددا بررسی کنید و مراقب هر گونه خطای احتمالی در اطلاعات تماس خود باشید. چگونه کارفرماها با شما تماس بگیرند، اگر به آنها شماره تلفن و یا آدرس پست الکترونیک اشتباه داده باشید؟

حتی زمانی که برای یک سمت واجد شرایط هستید، اشتباه دیگری که می تواند شما را از داشتن یک مصاحبه محروم کند شامل ارسال رزومه کاری اشتباه به یک شرکت اشتباه، فرستادن رزومه در تاریخ اشتباه و یا سایر اشتباهات بزرگی است که باید در طول بررسی مجدد به آنها توجه کرد.

یکی از رایج ترین اشتباهات می تواند نوشتن اشتباهی موضوع رزومه باشد، یعنی ارسال رزومه برای یک سمت اما با موضوع اشتباهی که مربوط به سمت دیگری است.

مشکل دیگری که در نوشتن رزومه وجود دارد، انتخاب فرمت اشتباه است. با انتخاب فرمت اشتباه برای یک رزومه کاری، شما قادر به برجسته ساختن نکات مثبت خود نیستید و ممکن است سهوا نقاط ضعف خود را پر رنگ تر سازید.

یک مشکل عمده دیگر که می تواند وجود داشته باشد این است که فکر می کنیم تمام رزومه باید در یک صفحه جا شود. در حالی که یک فارغ التحصیل جدید و یا کسی که تنها یک شغل داشته قادر است تمامی اطلاعات خود را در یک صفحه جای بدهد، افرادی که در قسمت های مختلفی اشتغال داشته اند به مراتب به فضای بیشتری برای نوشتن تمامی اطلاعات خود نیاز دارند. یک دیپلم متوسطه می تواند رزومه خود را در یک صفحه به پایان برساند، اما یک پزشک قادر به انجام این کار نمی باشد.

نوشتن یک رزومه در یک صفحه، برای کارکنان منابع انسانی که می توانند رزومه متقاضیان را به سرعت مطالعه و بررسی کنند بسیار مفید است. اما ممکن است یک رزومه یک صفحه ای، تمامی اطلاعات یک متقاضی را نشان ندهد. بهترین توصیه برای نوشتن رزومه کاری این است که همه اطلاعات خود را به هر میزان که باشد وارد کنید و توجهی به تعداد صفحه های آن نکنید و اطلاعات مهم را حذف نکنید.

شما بر اساس تجربیاتی که کسب کرده اید از دیگران برتری دارید و رزومه کاری شما بیشتر به چشم می آید. رزومه کاری شما باید صادقانه و دقیق نوشته شده باشد. چنین رزومه ای باید نقاط قوت شما را که به کار خاصی مربوط می شود، برجسته و پر رنگ سازد.

  انتشار : ۲۶ شهریور ۱۳۹۴               تعداد بازدید : 321

برچسب های مهم


مطالب تصادفی

  • دانلود کتاب مرجع امتحان 413-70 MCSE
  • دانلود کتاب مرجع امتحان 412-70 MCSA
  • دانلود کتاب مرجع امتحان MCSA   70-410
  • دانلود کتاب مرجع اموزش MCSA  70-411
  • دانلود کتاب فوق العاده Networking All-in-One For Dummies
  • دانلود کتاب کمیاب XSS Attacks - Exploits and Defense

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد