تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت


دسته بندی سایت

محبوب ترین ها

پر فروش ترین های فورکیا


پر بازدید ترین های فورکیا

برچسب های مهم

آمار بازدید سایت

پیوند ها

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 2
  • بازدید دیروز : 103
  • بازدید کل : 403328

در مقابل بازخوردهای منفی چگونه عکس العمل نشان دهیم؟


همه‌ی ما برای عملکردهایمان در کار بازخوردهایی می‌گیریم- گاهی مثبت و گاهی منفی. با اینکه بازخورد منفی نمی‌تواند شغل ما را خدشه‌دار کند، اما عدم تمایل به عکس‌العمل درست نسبت به این بازخوردها در این امر بی تاثیر نخواهد بود. بنابراین اگر اخیرا از رئیس، همکار و یا مشتری‌های خود بازخوردی غیرمطلوب دریافت کرده‌اید، به این مطلب توجه کنید. شاید شنیدنش سخت باشد اما این امر گام بعدی است که برای نزدیک شدن به موفقیت باید روی آن کار کنید.

مهمترین سوالی که باید پاسخ دهید تمایل به یادگیری از این بازخوردهاست. تصمیم بگیرید که آیا واقعا می‌خواهید از آنها درس بگیرید، پیشرفت کنید و به وضعیت رسیدگی کنید یا خیر؟!

اگر پاسختان منفی است خواندن این مطلب را ادامه ندهید زیرا با ادامه دادن به توجیه و دفاع از کارتان فقط کار را بدتر خواهید کرد. اما بدانید این مشکلات دوباره جایی دیگر خودشان را نشان می‌دهند تا زمانیکه بخواهیم از آنها درس بگیریم.

اگر پاسختان مثبت است ترفندهایی برای ادامه‌ی مسیر در اختیار شما قرار می‌گیرد.

۱- بازخورد را شخصی نکنید.
بازخورد، اصلی‌ترین مسیر به سوی رشد است. در اوایل کار، شاید کاملا غافل باشید که یک نیاز برای بهبود وضعیت وجود دارد.

به بازخوردها با روی گشاده و تمایل عکس‌العمل نشان دهید. از پاسخ‌هایی همچون “دوست دارم هرکاری از من برمی‌آید انجام دهم” یا “من هم متوجه شده بودم، ممکن است کمکم کنید؟” استفاده کنید و نشان دهید که برای رفع مشکلات آماده‌اید. وقتی به بازخوردها با دید قدردانی نگاه کنید، در مسیر رشد قرار گرفته‌اید.

۲- با حقیقت نجنگید.
وقتی با شکست روبرو می‌شویم، تمایل داریم حقیقت را استدلال کرده و شروع به داستان سازی درمورد شرایط کنیم – داستانی که معمولا در آن قربانی درمانده‌ای بیش نیستیم. برخلاف باورهای ما، استدلال حقایق فقط اتلاف وقت، منابع و انرژی است. این حقیقت ما نیست که برایمان استرس ایجاد می‌کند، بلکه داستانی که از واقعیت‌ها می‌سازیم اضطراب‌آور است.

در عوض برای حفظ انرژی ارزشمند خود، درک حقایق پیش رو و عکس‌العمل به آنها تلاش کنید تا به شغلتان ضربه وارد نشود. شیفته‌ی حقیقت باشید و برای بهبود عملکرد و اعتبارتان اقدام نمایید.

۳- روی خودتان تمرکز کنید.
روی اقدامات، تصمیمات خود و… تمرکز کنید و از اینکه دیگران را در مشکلات مقصر بدانید اجتناب کنید. تمرکز روی دیگران تنها سرعت پیشرفت شما را در یادگیری کند می‌کند. با تمرکز روی هرچه می‌توانید تاثیر بگذارید، بیشترین تجربه را بدست خواهید آورد.

۴- موقعیت را مجددا چارچوب دهید.
اگر معتقد باشید که دنیا خوبی شما را می‌خواهد، هر اتفاقی که برایتان پیش آید را در جهت پیشرفت خود خواهید دانست.

از خودتان بپرسید و سه دلیل مثبت بیاورید که چرا این شکست برای شما رخ داده است. احتمال یک نتیجه نهایی مثبت را در نظر بگیرید و برای رسیدن به آن تلاش کنید.

۵- بدنبال نتیجه و یادگیری باشید.
در هنگام وقوع یک شکست، مردم اغلب با حقیقتِ خودشان با آن برخورد می‌کنند و روی حرف خود می‌مانند و توجیه می‌کنند که حق با آنها بوده و دیگری در اشتباه است. هرگاه در این موقعیت قرار گرفتید، از خود بپرسید که آیا دوست دارید حق با شما باشد یا اینکه شاد باشید؟

اگر ترجیح می‌دهید حق با شما باشد بدانید که نتایج و یادگیری‌های باارزش را از دست داده اید، اگر می‌خواهید حق با شما بوده و دیگری در اشتباه باشد، فورا بدنبال بازخوردهایی خواهید بود که ثابت کند شما درست می‌گویید بنابراین از اطلاعات بسیاری که ممکن است به پیشرفت شما کمک کند محروم خواهید ماند.

اگر انتخابتان شاد بودن است، باید بگوییم که مسیر یادگیری و دستیابی به نتایج را دنبال کرده‌اید. مسئولیت این موقعیت را قبول کنید. با این مسئولیت‌پذیری، از یک قربانی به فردی حرفه‌ای تبدیل می‌شوید که مسئولیت تمام تصمیم‌ها و اقدامات مختلف را که منجر به نتایج فعلی می‌شوند، به عهده گرفته است. مسئولیت پذیر باشید، درس بگیرید، متفاوت عمل کنید و یادبگیرید چگونه در آینده به نتایج بهتری دست یابید.

اگر یاد بگیرید که بازخوردهای منفی را مفید تلقی کرده و عکس‌العملتان را بر طبق آن استدلال کنید، مطمئن باشید که اتفاقات شگفت‌انگیزی در شغلتان منتظر شماست.

برگرفته از: www.success.com

 

  انتشار : ۲۵ شهریور ۱۳۹۴               تعداد بازدید : 317

برچسب های مهم


مطالب تصادفی

  • دانلود کتاب مرجع امتحان 413-70 MCSE
  • دانلود کتاب مرجع امتحان 412-70 MCSA
  • دانلود کتاب مرجع امتحان MCSA   70-410
  • دانلود کتاب مرجع اموزش MCSA  70-411
  • دانلود کتاب فوق العاده Networking All-in-One For Dummies
  • دانلود کتاب کمیاب XSS Attacks - Exploits and Defense

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد