دسته بندی سایت
محبوب ترین ها
پرفروش ترین ها
پر فروش ترین های فورکیا
پر بازدید ترین های فورکیا
برچسب های مهم
آمار بازدید سایت
پیوند ها
“لوگو” تنها یک تصویر و نام شرکت نیست. یک لوگوی عالی باید چشم را خیره کند و اطلاعاتی هرچند ناچیز درمورد برند شما در اختیار قرار دهد. با اینکه هر کسی میتواند یک لوگو طراحی کند، اما ایجاد یک لوگوی عالی نیاز به دقت و مهارت بالا دارد. در ادامه به ۸ نکته برای طراحی بهتر لوگو میپردازیم.
۱- لوگو را بشناسید.
یک لوگوی خوب چه ویژگیهایی دارد؟ اساسا بهترین لوگوها شامل پنج ویژگی زیر هستند: ساده، به یادماندنی، ماندگار، تطبیق پذیر و متناسب.
لوگوهای ساده مثل “نایک و اپل” به آسانی قابل تشخیصاند.
لوگوهای به یادماندنی، ساده، واضح و متمایز هستند مثل “مک دونالد”.
آیا لوگوی شما در طول زمان ماندگار هست؟ مثلا “کوکاکولا” از سال ۱۸۸۷ لوگوی فعلی خود را حفظ کرده است.
لوگوهای تطبیقپذیر باید در رنگ، اندازه و رسانههای مختلف بخوبی ظاهر میشوند، همچون لوگوی “WWF”.
نهایتا لوگوی شما باید متناسب با مخاطبانش باشد. رنگهای روشن در لوگوی “اسباببازیها مال ما هستند” به خوبی جواب میدهد اما مسلما مناسب یک شرکت حقوقی نیست.
۲- تحقیق کنید.
درست مثل بخشهای دیگر استراتژی بازاریابی، برای طراحی لوگو نیز باید تحقیق کرد. باید کسانی که قرار است لوگوی شما را ببینند، بشناسید – فراموش نکنید که لوگو باید متناسب با مخاطب باشد.
همچنین باید به صنعتی که در آن مشغولید هم توجه کنید. تاریخچهی این صنعت چیست؟ شرایط رقابتی چگونه است؟ چه لوگوهایی در گذشته استفاده شده است؟ روند فعلی چگونه است؟
از این تحقیقات باید در طراحی لوگو کمک بگیرید.
۳- نماد برند باشید.
همانطور که لیندزی راسفیلد در ماشابل مینویسد، “لوگو نه تنها یک تصویر، بلکه معرف برند است.” بدین خاطر شناخت هویت برند بسیار مهم است. و این یعنی لوگوی شما باید نشاندهندهی برند شما بوده و تجربهتان را به مشتری القا کند.
۴- لوگو را منحصر به خود کنید.
لوگوی شما باید فورا قابل تشخیص بوده و منحصر به برندتان باشد. حتی اگر از تصویری شناخته شده و آشنا استفاده میکنید، میتوانید آن را منحصر به خودتان کنید. اورنوت (Evernote) مثال بارزی در این زمینه است. با اینکه لوگو سر یک فیل بود، اورنوت یک تا خوردگی در گوش آن ایجاد کرده و خرطومش را به داخل خم کرد تا طرح اصلی لوگو را بسازد.
۵- از رنگهای مناسب استفاده کنید.
رنگ نقش اصلی را در طراحی گرافیک ایفا میکند چرا که هر رنگی تداعیگر یک احساس متفاوت است. توجه به “علم رنگها” به شما کمک میکند لوگویی ایجاد کنید که مناسب با مخاطب باشد.
سیاه= قوی، معتبر، حرفهای
قرمز= هیجان انگیز، مُصر
سبز= طبیعی، ماجراجو، آرامبخش
آبی= پاک، متمرکز، قدرتمند
نارنجی= خلاق، جوان، پرانرژی
زرد= مثبت، روشن، مبتکر
بنفش= مرموز، معنوی، دانا
قهوه ای= خاکی، سنتی، قابل اعتماد
سفید= خالص، راحت، تمیز
۶- نگارش حروف را تغییر دهید.
گاهی لوگو ممکن است نام شرکت با یک فونت خاص باشد. “کوکاکولا” و “دیزنی” دو مثال معروف از شرکتهایی هستند که از سبک خلاقانهای از حروف در لوگوی خود استفاده کردهاند. استفاده از حروف نه تنها شما را از برندهای دیگر متمایز میکند، بلکه ثابت میکند که توجه و تفکر زیادی برای آن صرف کرده اید.
۷- طرحهای اولیه را نگه دارید.
حتی اگر طرحهای اولیه به دردتان نخورد، نباید آنها را دور بیاندازید چرا که ممکن است روزی باارزش شوند. میتوانید گاهی به آنها سر بزنید و متوجه شوید که میخواستید چه منظوری را برسانید.
۸- از کلیشهها خودداری کنید.
لوگو در اصل “چهرهی برند” شماست و باید برجسته باشد. بااینحال گاهی لوگوهای زیادی را میبینید که آشنا هستند. با بکارگیری حروف، نقطههای رنگی، قوس و یا حروف روی هم، طرحی بکشید که کلیشهای نباشد. اورجینال باشید و صرفا لوگوی تکراری دیگری نسازید.
برگرفته از: www.forbes.com
برچسب های مهم