تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت


دسته بندی سایت

محبوب ترین ها

پر فروش ترین های فورکیا


پر بازدید ترین های فورکیا

برچسب های مهم

آمار بازدید سایت

پیوند ها

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 58
  • بازدید دیروز : 128
  • بازدید کل : 403281

۸ اصل در جلب رضایت مشتری


اگر مشتری از خدمت یا محصول شما راضی نیست و شکایت دارد دلسرد نشوید. اینکه این موضوع آنقدر مهم بوده تا بازخورد نشان دهد، این فرصت را به شما می‌دهد که دریابید چه چیزی مشتری را خوشحال و راضی نگه می‌دارد.
چگونه فرهنگی را پرورش دهیم که بر رضایت مشتری تاکید داشته باشد؟ اصول زیر در این زمینه به ما کمک می‌کند:

۱- همیشه وقت شناس باشید.
در دنیای کسب‌وکار امروزی سرعت یک ضرورت است. اگر شرکت شما در پاسخ به مشتریان تاخیر داشته باشد، فرصت بسیار بزرگی را برای بازخورد از دست می‌دهد. به رقبا فرصت ندهید تا به مشتریانتان بهتر و سریعتر از شما خدمت کنند.

۲- به مشتری گوش دهید.
کارآفرینان باید محصولاتشان را توسعه داده و آن را با مشتریان واقعی آزمایش کنند تا بهترین‌ها را ارائه دهند.‌ همین قضیه در مورد خدمت به مشتری و درک نیازهای او نیز صدق می‌کند. تمامی بازخوردهایی را که از طرف مشتری برای شما فرستاده می‌شوند مطالعه کنید و تا جاییکه ممکن است این دیدگاه‌ها را با اعضای شرکت درمیان بگذارید تا مطمئن شوید محصولات و خدماتی شایسته ارائه می‌دهید. اگر در وبسایت شرکت، لینک “بازخورد” ندارید حتما اضافه کنید.

۳- آنچه نیاز دارند را به آنها بدهید، نه هر چه می‌خواهند.
هنری فورد می‌گوید “اگر از مردم می‌پرسیدم چه می‌خواهند، می‌گفتند اسب‌هایی که سریعتر بدوند.” خیلی مهم است که از بازخورد مشتری برای شناخت خواسته‌ها و نیازهایشان استفاده کنیم، اما هنگام تولید محصول باید دیدگاه خودتان را در نظر بگیرید تا محصولتان هم واقعی و هم مفید باشد. برخی محصولات هستند که مشتریان قبل از تولید به ضرورت آنها پی نبرده اند و حالا بدون آن نمی‌توانند زندگی کنند.

۴- زمانیکه مشتریان انتظارش را ندارند به آنها هدایای کوچک بدهید.
Uber و Lyft همواره در تلاش برای گرفتن سهم بازار هستند. هرکسی که از خدماتشان استفاده می‌کند از جوایز غیرمنتظره‌ی آنها نیز باخبر است. آنها معتقدند یکی از راه‌های جذب مشتری اهمیت دادن به آنهاست.

۵- به مشتری امکان برقراری ارتباط بدهید.
برای مشتری خیلی مهم است که بداند کسی وجود دارد که انتقادات و نظراتش را می‌شنود. فرد مشخصی را مسئول اینکار قرار دهید.

۶- فضا را برای مشتری باز کنید.
تا بحال پیش آمده بعنوان مشتری از شرکتی ایمیل‌های بیشمار دریافت کنید؟ این امر در ارتباط بین مشتری و کسب‌وکار ناامیدکننده و مضر است. حتی برای شرکت‌هایی که نیت خوبی دارند لازم است که گاهی عقب بکشد و فضا را برای مشتری باز کنند.

۷- سیاست‌های زیادی داشته باشید اما همیشه انعطاف پذیر باشید.
در موضوع خدمت به مشتری تمام موقعیت‌ها سیاه یا سفید نیستند. ما خط مشی‌هایی برای کنار آمدن با مشکلات خاص مشتریان داریم. اما حقیقت این است که هر موقعیتی متفاوت است و باید با آن همینطور هم برخورد کرد. همیشه انعطاف داشته باشید تا رضایت مشتری را جلب کنید.

۸- به مشتریان بگویید چطور کمکشان می‌کنید.
اکثر اوقات وقتی مشتریان برای مسئله‌ای تماس می‌گیرند معمولا به آنها گفته می‌شود مشکلتان حل خواهد شد، اما مشتری واقعا نمی‌داند منظور چیست. مردم دوست دارند بدانند اوضاع چطور پیش می‌رود، اگر مشتری با شرکت شما به مشکل برخورده است، مرحله به مرحله توضیح دهید که چطور مشکل را رفع خواهید کرد. این روراستی برایشان باارزش خواهد بود.

برگرفته از: www.inc.com

 

  انتشار : ۲۵ شهریور ۱۳۹۴               تعداد بازدید : 258

برچسب های مهم


مطالب تصادفی

  • دانلود کتاب مرجع امتحان 413-70 MCSE
  • دانلود کتاب مرجع امتحان 412-70 MCSA
  • دانلود کتاب مرجع امتحان MCSA   70-410
  • دانلود کتاب مرجع اموزش MCSA  70-411
  • دانلود کتاب فوق العاده Networking All-in-One For Dummies
  • دانلود کتاب کمیاب XSS Attacks - Exploits and Defense

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد